HTML

LaLee's Blog

Különféle netes tevékenységeim publikálására jött létre ez a blog... PC játékok, zenék, vízipipa és sok más egyéb...


E-mail: rockerlalee@vipmail.hu

Skype: lalee_blog



Info

A 9. évadtól a videók csak a YouTube-on elérhetőek, a blogra nem kerülnek fel.
A blogon ezentúl csak a zenei megjelenésekkel kapcsolatos infók frissülnek.

LiNKEK

Utolsó kommentek

Vízipipa - dohányteszt 30: Coco Jumbo...

-=RockerLaLee=- 2012.06.05. 23:59

Végre! Mióta már itthon is több helyen lehet kapni Al-Fakher dohányokat, már fájt a fogam erre a márkára. Mivel "bátor" ember vagyok, egyből nehéz feladat elé állítottam az Al-Fakhert, ugyanis egy olyan ízt választottam első alanyként, amivel több márkának meggyűlt a baja korábban: a kókuszt.

Aki nem ismerné az Al-Fakhert, annak annyit mondanék a márkáról, hogy ez a vízipipa dohányok Ferrarija: az Egyesült Arab Emírségekből érkező prémium csúcskategóriás dohány. Ennek megfelelően az ára is magasabb, mint a többi dohánynak, ami jelenleg kb. 3-400 forintos többletet jelent az 50 grammos csomagok esetén.

A tesztet Luigival, a 82 centiméter magas, egyiptomi Top Mark pipával végeztem, Nammor csővel, Vortex 2.0 kerámiával, 2 darab egész Bamboocha szénnel, 4 réteg alufóliával koncentrikus körben lyukasztva, hőtartó sapkával. Nagyjából 100-120 percig tartott a menet. Kísérőként egy Bounty csokit fogyasztottam el.

- Dohány:  A csomagolás hibátlan. Különc módon a többi márka dobozához képest kisebb és keskenyebb is az Al-Fakher doboz. A dizájn egyszerű, de nagyszerű, nincs túlcsicsázva, mégis nagyon mutatós. Kinyitva a dobozt egy homokszínű, az El-Hennawy zacskójához hasonló aromaőrzős tasakban van a dohány. Meglepő módon ennyi az összes csomagolása, a zacskón belül nincs már nylontasak. Ennek ellenére szerintem ez a fajta csomagolás a legjobb, ugyanis így lesz a legkevésbé dzsuvás az ember, mikor megtömi a kerámiát. Több márkának át kellene állnia erre a megoldásra. Azonban azt sem hagyhatom ki, hogy ránézésre is kevesebb, mint 50 grammnyi dohányt kapunk, erre már régebb óta panaszkodnak a Fakher-vásárlók. Láthatjátok, hogy a dohányról nincsen külön fénykép. Ez azért van, mert a tasakból egyből a kerámiába raktam a dohányt, nem volt szükség 'kiteríteni' előtte. Az aprítottság, akárcsak az El Nefes dohányoknál TÖKÉLETES. Egyetlen nagyobb levéldarabbal találkoztam csak, de eltekintek tőle, hiszen megfelelően apróra van darálva a dohány, nagyon könnyű vele tömni, nem maszatol. Melaszban nem annyira gazdag, de egyáltalán nem száraz a dohány.

- Íz és illat:  Az aromaőrző csomag tökéletességének köszönhetően abszolút semmilyen illatot nem éreztem, talán egyedül csak a doboz 'papírillatát'. Amint kinyitottam a sárga tasakot, kevés hiányzott, hogy ne harapjak bele a dohánytömbbe: kiszabott kellemes, finom Bounty csoki aromát éreztem és közelebbről beleszagolva még mintha a kókusz héjának 'fás' illatát is éreztem volna. Egyszerűen tökéletes! Az íze is rendkívül kellemes, lágy, mintha kókuszreszeléket rágcsálna az ember, de szerencsére köze nincs a kesernyés, 'száraz' Al-Waha kókuszhoz; nagyon friss, könnyed íze van.

- Füst:  Karácsony környékén rengeteg kókuszos füstölőt füstöltem el a szobámban, mert imádtam annak édeskés, finom illatát és ugyanezt a csodás illatot éreztem, amikor a szoba megtelt az Al-Fakher kókusz füstjével. Prémium kategóriás dohányhoz méltóan rengeteg, szép fehér füsttel ajándékozott meg. Kiváló!

- Összegzés: 5 / 5, ez az eddigi legfinomabb kókuszos dohány, amit próbáltam; ég és föld a különbség az Al-Waha kókuszához képest és úgy összességében hiteles, kellemes és könnyed kókuszos ízt kapunk a pénzünkért. Sok ideig bírta, végig rengeteg füstje volt és iszonyat kellemes, szinte füstölő szintű édeskés illattal tölti meg a szobát. Az Al-Fakher nagyon jól vizsgázott első szereplésével, biztos vagyok benne, hogy borsos ára ellenére még fogok venni belőle és bizakodva fogok a többi ízhez is hozzáállni.

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rockerlalee.blog.hu/api/trackback/id/tr124568099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CasK 2012.06.06. 13:18:35

Helló LaLee,nem lehetne valahogy megoldani azt,hogy a dohányteszteket videóban készitsd el??

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2012.06.06. 14:37:44

@CasK:
Lehetne, csak nem látom értelmét. Videóban sem tudnék többet mondani a dohányról. Aminek látszania kell az látszik a fényképeken is, ami nem (pl. dohány íze) azt pedig videóban sem tudom átadni.

CasK 2012.06.06. 19:20:53

Teljesen egyetértek veled csak gondoltam, hogy ugy érdekesebb lenne!!!!!!

alantas8 · http://alantas.webnode.hu/ 2012.06.09. 13:44:56

Milyen üzletekben lehet venni pipákat.Gondolom áruházakban nem nagyon fordul elő.

fbbalázs 2012.06.10. 23:27:05

@alantas8:
Én az enyémet egy valamelyik szegedi Tesco-n belüli boltban vettem. Ott lehet hozzá kapni szenet, dohányt és kézi gyújtót is.

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2012.06.10. 23:41:05

@fbbalázs:
Sajnos az a bolt már nincs ott (a Rókusi nagyteszkóban volt Eldorádó). A Szeged Plázában, meg a belvárosban van két boltjuk de igazából mindent áron felül adnak. Ha Szegeden jó üzletet akarsz csinálni, akkor az Anna-kúti dohánytrafikban vagy a Nagyáruház "alatti" indiai boltba térj be. Előbbiben Nakhla Mizo és Al Fakher is kapható, utóbbiban pedig nagyon olcsó a Shiazo.

fbbalázs 2012.06.11. 18:31:40

Eredetileg a szerbiai Zentán lakom. Így Szeged az egyetlen város a közelben ahol értelmes áron lehet dohányt és szenet kapni. Itt Szerbiában egy doboz dohány (pl Al-Sultan-Menta) ára, átszámítva, megközelítheti a 3000ft-ot. Egy csomag szén (pl: a 10drb-os Tree Kinsg) ára pedig a 2100ft-ot is.
Lehet hogy bezárt.... Én május 13.-án jártam ott utoljára a képen látható Hookah vizipipámat megvásárolni. 3990ft volt. Eddig jól teljesít.

DEzső 2012.06.17. 14:23:15

Szerintem ennek a márkának a "csúcsmodellje" a menta íz.... Kegyetlen erős. A szobában vágni lehetett a füstöt, csak ajánlani tudom, akinek (LaLee) a menta a kedvence nem hagyhatja figyelmen kívül ezt az alkotást.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.04. 00:33:41

a hétvégén vettünk ebből a márkából csokisat, és nagyon jó volt, viszont kurvára nem 50 gramm, már ránézésre is gyanús volt, a digitális mérleg 40 grammot mért kereken, ha rátettem a papír dobozt, még úgy is csak 43 volt, szóval ez nem szép 1600 hufért (iszonyat drágák lettek a dohányok)

azért a Nakhala eper 50 grammért 50 grammot is ad

erről a Vortex kerámiáról van videót, vagy beszámolód mert látom mostanában - értsd a 2010-es videóidhoz képest - már ezt használod, mennyivel jobb?

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2014.11.04. 07:37:00

@scal:
Igen, sajnos az Al-Fakherre (és újabban 1-2 Nakhlára is) jellemző, hogy nem viszik túlzásba a mennyiséget, az áruk viszont egyre csak nő...

Igazából már lassan 3 éve használom ezt a Vortex kerámiát, és ideje lenne vennem egy másikat, de videót még nem készítettem róla. Annyival jobb a hagyományos kerámiánál, hogy jobban átjárja a levegőt a dohányt, több füstöt ad, jobban kihozza az ízeket és gyakorlatilag nem folyik le a melasz a csőbe. Ásványokat is gyakorlatilag csak vortex vagy phunnel kerámiával érdemes használni, mert ott azért igencsak folyós a melasz. Hátránya viszont az ára, ugyanis az még mindig alsóhangon 2.500-3.000 forint körül mozog, a jobbik fajta pedig 3.500-5000-ig megy fel, illetve további hátrány, hogy elég sok dohányt eszik: egy 50 grammos csomagból 3, maximum 4 tömés jön ki vortexbe. A phunnel kerámia annyiból jobb (főleg a mini-phunnel), hogy hasonlóan adja az ízt és a füstöt, úgy, hogy közben relatíve kevés dohányt emészt fel.

scal · http://filmbook.blog.hu/ 2014.11.05. 21:31:35

@-=RockerLaLee=-: igen az árát én is csekkoltam, de - lekopogom - ugyanazt a kerámiát használom mint amit 5 éve vettem, te állandóan a szar lyukasztást emelted ki én viszont inkább a kis mélységen gondolkodok (gondoltam egy szír pipa beszerválásán is)

és emiatt ha nem óvatosan tömöm szinte biztos hogy megégeti a dohányt, bár azt is hozzáteszem, hogy eddig EGY réteg alufóliát használtam, legutóbb kipróbáltam a kettőt egyből jobb volt (de majd próbát teszek a te általad preferált néggyel is)

sőt vagyok olyan láma, hogy fogalmam nem volt, hogy a szelep helyére lehet egy másik csövet is tenni ha veszünk hozzá átalakítót

az ásványokról mi a véleményed? mert erről most olvastam csak, gondolom egy kiskapu a dohány horribilis árának kikerülésére
süti beállítások módosítása