HTML

LaLee's Blog

Különféle netes tevékenységeim publikálására jött létre ez a blog... PC játékok, zenék, vízipipa és sok más egyéb...


E-mail: rockerlalee@vipmail.hu

Skype: lalee_blog



Info

A 9. évadtól a videók csak a YouTube-on elérhetőek, a blogra nem kerülnek fel.
A blogon ezentúl csak a zenei megjelenésekkel kapcsolatos infók frissülnek.

LiNKEK

Utolsó kommentek

Gondolatok a Rossz PC Juniorról...

-=RockerLaLee=- 2010.11.23. 12:49

Már egy ideje terveztem ezt a cikket, mert úgy érzem, hogy muszáj megosztanom veletek a véleményemet a Rossz PC Junior Blogról. A viszonyulásomról szeretnék írni, arról, hogy hogyan ismertem meg, hogyan lettem tag, illetve hogyan váltak el útjaink eme oldallal. Rise & fall of Rossz PC Juniorok.. hajrá... 

  

A Rossz PC Juniorokkal való megismerkedésem ugyebár összefügg a játékvideós karrierem kezdetével. Nem sokkal freddyD és blogja felfedezése után találtam rá a Rossz PC Juniorok Blogra (továbbiakban RPCJr). Az ekkori szerkesztők freddyD és Athemil voltak. Ekkoriban még freddyD is sokkal aktivabban részt vett a videók posztolásában, stb.. nyilván SOKKAL több ideje volt erre. A legelső, Ignition-ös játékbemutatómat elküldtem az oldal e-mail cimére, és végülis itt és ily módon lettem ismertebb, mivel sok embernek tetszett a bemutatóm.

Ez az egész még annyira a játékvideós éra kezdetén volt, hogy alig voltak külön csapatok (mint pl. most van Maximum Games, Power-ON, stb..), inkább egyszemélyes projektek voltak még a szinen.

A kezdeti kapcsolat a RPCJr bloggal olyasmi volt, mint egy munkahelyen a beosztott kapcsolata a főnökkel. Ahogy felkerült a videóm az Internetre, máris küldtem el a linkeket az e-mail cimre, utána napjában háromszor néztem fel az oldalra, hogy "Na, kinn van? Kinn van?" és amikor végre kikerült, akkor naponta hatszor néztem fel, hogy milyen kommenteket kaptam. Nagyon izgalmas dolog ez szerintem, főleg az elején, amikor az emberek még nem annyira ismernek és új nekik a videód meg a stílusod is. Ahogy telt múlt az idő, néhányszor megfordult a fejemben, hogy nem küldöm el nekik a videóimat, ugyanis a blogom már megszületett, ott is volt nézettségem rendesen és kommentet is többet kaptam. Végül amellett döntöttem, hogy továbbra is elküldöm oda a videóimat, de nem nagyon néztem a kommenteket és hasonlókat utána. Akkor jutottam arra is, hogy nem akarok a nézőközönségem befolyása alatt állni, ergo eldöntöttem, hogy minimális beleszólást fogok engedélyezni nekik a LaLee's Games sorozat alakulását illetően, a GYIKben ki is jelentettem a félreértések (no meg követelőzések, számonkérések) elkerülése végett, hogy főleg nem a nézőkért csinálom a videókat, hanem saját szórakoztatásomért. Természetesen jól esik mind a pozitív, mind a negatív kritika, de nem akartam saját magamat nyomás alá helyezni, illetve bűntudatot érezni, hogy egy hónapig nincs videó stb..

No, kicsit eltértem a tárgytól, tehát vissza oda, hogy telt-múlt az idő. Egyik nap egy elég meglepő posztot olvashattunk a RPCJr blogon: Athemil lemond a szerkesztőségről idő hiányában, stb.. Mivel ekkorra freddynek már nem volt annyi ideje foglalkozni a Juniorokkal, ezért nyilvánvaló volt, hogy kell keresni egy szerkesztőt. Habár nem emlékszem, hogy meg lett volna hivatalosan hirdetve, de tucatjával érkeztek a "Szerkesztő szeretnék lenni" e-mailek a postaládába, természetesen az enyém is köztük volt :)

Kicsit csalódás ért és értetlenül néztem, mikor olvastam, hogy freddy Othalát választotta meg szerkesztőnek. Othalát azelőtt nem nagyon ismertem, a videóit sem, annyit tudtam össz-vissz róla, hogy a ő volt legelső és azidáig egyetlen női játékvideós ebben az underground közösségben. No, nembaj, majd legközelebb gondoltam. Ekkor landolt a postaládámba az e-mail Othalától, hogy freddyvel megegyeztek, hogy kell még egy szerkesztő az oldalra és rám gondoltak. Whoa, megtisztelő és még szép, hogy elvállalom. Megtörtént tehát, amit szerettem volna: a Rossz PC Juniorok egyik szerkesztője lettem.

Hamar megszoktam a menetrendet a blogon, igazából túl sok dolgom nem volt: legtöbbször rosszul sikerült videókhoz kellett válasz e-maileket írnom, segítséget nyújtani azoknak, akik kéréssel érkeztek felénk, és néha-néha videókat posztolni. Ezek legtöbbjét Othala magára vállalta, úgyhogy nem mondhatom, hogy túl voltam terhelve. Később megértettem, hogy freddy miért Othalát válaszotta meg szerkesztőnek. Othi jó szervezőnek bizonyult és sokan ismerték ebből a körből, így olyan változások történtek, mint pl. teljesen megújult külső a blognak (ha jól emlékszem Borsesz jóvoltából).

Ekkortájt jöttem fel egy ötlettel, hogy írnék értékeléseket a beérkezett és kiposztolt videókhoz, ami egyrészt segít eldönteni, hogy mennyire érdemes megnézni az adott videót, illetve a videó készítőjének tanács, elsőkézből származó vélemény a videóról, esetleg arról, hogy mire figyeljen oda legközelebb. Szerintem jó ötlet volt - és nem csak szerintem; sokan örültek ennek, sőt voltak, akik rendszeres kommentekben szintén értékelték a videókat, úgyhogy kialakult ez a Junioros értékelési rendszer.

Ez még 2009 nyár elején indult be, nyár végén pedig költöztem Szegedre, albérletbe, illetve megkezdődött az egyetem, és mindezek tetejébe a télen 2 váratlan és az életemet 180 fokos fordulóra kényszerítő (nem, nem lettem buzi :D) esemény történt, ami miatt nemhogy értékeléseket írni, de egyetmre járni se nagyon tudtam, úgyhogy értékelések nem nagyon voltak, nem nagyon foglalkoztam se a Juniorokkal, de mentségemül szolgáljon, hogy a saját blogommal sem.

Ekkor szervezte be Othala egy közös ismerősünket Killát. Killah szerintem egy iszonyat jó arc ember, mindezek mellé őrült is kicsit, és mindig is az én fiatalabb énemre emlékeztetett, úgyhogy örömmel mentem bele én is ebbe a tagfelvételbe. Killah eredetileg segédnek lett felvéve hozzánk, eleinte elég sokáig még admin joga sem volt. Videók posztolása, e-mailek válaszolgatása, apróbb designbeli korrigálások, illetve a kommentek "minőségellenőrzése", esetleges figyelmeztetések, bannolások voltak a feladatai, amit teljesen korrekt módon végzett. Nem is tudom már pontosan mikor, de egy rövid időre a Maximum Games-es badfear is csatlakozott a bloghoz, mint segéd-értékelő, illetve ha nem is hivatalosan de Borsesz volt a Juniorok designfelelőse.

Voltak közös Skype konferenciák Killával és Othalával, ahol ötleteltünk, hogyan és miként lehetne jobbá, többé tenni a Juniorok oldalt. Killah szervezett egy Gitárra fel! nevű rendezvényt, ahol a Guitar Hero és Frets on Fire fanatikusai mérhették össze erejüket, de sajnos nem kapott elég figyelmet. Kár érte, mert baromi jó ötlet volt szerintem. Ezen kívül még két mérföldkőnek számító ötlet került szóba: az egyik a Maximum Games adta ötlet, egy Rossz PC Juniorok Oscar ötlete volt. A másik pedig az a bizonyos "Feltörekvő videósok", amit Othala talált ki. Nagyjából innen kezdődött minden gond.

Ennek a Feltörekvő videósok témának (korábban Kezdő videósok vagy hasonló néven futott) az volt a lényege, hogy a videózásba nemrégiben belekezdő videósok első pár munkáját nem a főoldalra raktuk ki, hanem ebbe a külön menüpontba. Itt kapták meg a videók értékelését is. Ennek volt előnye is kétségtelen: őőő.. várjunk csak. Nem volt előnye. Addig is minden videó (jó, rossz, profi, gagyi) kikerült a főoldalra, minden látogató szembesülhetett velük és ők mondhattak véleményt. Annak mi értelme volt, hogy egy külön menüpont alá rejtjük az elsővideósokat? Aki ellátogat az oldalra, az először annyit fog látni, hogy itt csupa kiváló videó van. És ahhoz, hogy a kevésbé sikeres vagy profi videókat egy külön oldalra kell mennie. Most őszintén, ki akar (legtöbbször) gyengébb minőségű videókat nézni, ráadásul úgy, hogy külön rákeres ezekre? Ez olyan, mintha pl. te a kinti polcokon lévő Coca-Colát szereted, de megőrülsz és perverz vagy és direkt teszkós kólát akarsz venni 63 Ft-ért, de ehhez még átmész egy külön raktárhelyiségbe. Értitek, hogy mit akarok mondani ezzel? Athemil vezetése alatt nem volt ez az egyfajta megkülönböztetés. Jó, rossz, ment ki egyből a főoldalra. Vagy azért jött fel ötletnek ez a külön menüpont, hogy ne legyenek annyira durvák a kommentek a kezdő videósoknál és ezzel ne vegyék el a kedvüket a folytatástól? Ezt egy egyszerű fórumszabályzattal és moderációval el lehetett és még most is el lehet kerülni. (A moderáció 99%-ban Killah felelőssége volt és működött is a rendszer.) Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy a külön menüpontba került videók minősége ratyi volt, sőt. Ha jól emlékszem volt jónéhány ígéretes alkotás is. De kérdem én: ha ezek meg jól sikerültek, akkor miért nem kerülhetnek ki a főoldalra?? Innentől fogva szerintem (és Killah szerint is) feleslegesnek tűnt ez a Kezdő Videósok vagy Feltörekvő Videósok rovat.

A másik számomra sarkallatos pont a Végigjátszások rovat, ami szintén egy új menüpont volt. A blog célja a (leginkább) kezdő és haladó videósok bemutatóinak publikálása és népszerűsítése volt. Ennek ellenére a Végigjátszások menüpont alatt mik voltak? Visor, Senshi végigjátszásai, ill. 1-2 kevésbé ismerteké is. Előre leszögezem: abszolút SEMMI bajom nincs Visorral és Senshivel, vagy a videóikkal. Egyszerűen csak úgy érzem, hogy a végigjátszások nem tartoznak a RPCJr témakörébe. Ezzel Killah szintén egyetértett, úgyhogy már 2 dolog szúrta a szemünket. Ezen kívül volt még egy rövidéletű chatbox is a Juniorok oldalán, de amilyen szintű intelligenciai fertő ott volt, inkább úgy döntöttünk, hogy offoljuk. Aki nem értené miért, látogasson el Reactor blogjára, és az ott található chatbox első pár oldalát olvassa el. Tuti agyfaszt kapnak.

Killával egyre többet beszéltünk ezekről a dolgokról, illetve Othalának is próbáltunk utalgatni rá, de úgy nézett ki, hogy nem nagyon akar változtatni a dolgokon. No mindegy.

Nagyjából tavasz tájékán felvetődött megint ez a Rossz PC Juniorok Oscar téma. Csak beszéltünk róla, de hogy majd, meg később, stb.. Nem nagyon volt határozott véleménye erről senkinek. Na, mondom ez így nem barátom. Egyik reggel összeszedtem gondolataimat, és spontán leírtam őket, mintegy meghirdetve ezzel az első és ezidáig egyetlen RPCJr Oscar versenyt. A szabályokon később finomítottunk persze, illetve csináltunk egy külön Oscar-os e-mail fiókot, aminek a kezelését, meg úgy nagyjából az egész verseny lebonyolítását magamra vállaltam, ezzel kompenzálandó a hiányzó értékeléseimet. Szépen le is zajlott az Oscar, bár kicsit befostunk, amikor Killah másfél óra késés miatt (ami egy vihar okozta áramszünet miatt volt, mint kiderült) csak később tudott csatlakozni, de összességében én legalábbis baromira élveztem az egészet. Büszke voltam arra, hogy sikerült megvalósítani mindezt és hogy nektek is tetszett. Külön öröm és büszkeség szintén, hogy minden kategória nyertesét meg tudtuk jutalmazni egy általatok felajánlott eredeti PC-s játékkal. Nem hittem volna, hogy sikerül de megoldottuk :) Azt hiszem ez az Oscar volt a csúcspontja a RPCJr. bloggal való kapcsolatomnak.

De mint az lenni szokott ilyenkor jön a hidegzuhany, jött is.

Nem fogok kertelni, őszintén le fogok írni mindent, ami történt és amit gondoltunk. 2010 nyár elején Othala egyre furcsábban kezdett viselkedni, majd kiderült hogy milyen dolgok állnak a háttérben. Erre most nem térnék ki, nem az én ügyem és nem szeretném a privát szféráját senkinek sem megsérteni ezzel. Killah és én beszéltünk Othalával és elhatározásra jutottunk: egy időre átvesszük Othitól a Juniorok irányítását. Ez 2 okból volt jó: egyrészt nekünk több időnk volt illetve jobban oda tudtunk volna figyelni a blogra mint Othala, másfelől pedig most végre lehetőség volt megvalósítani mindazt, amit Killával elterveztünk. Igy is tettünk: felszámoltuk a Végigjátszások, illetve a Kezdő Videósok menüpontokat, az itt található videókat, kiraktam a főoldalra. A Twitter boxot átmérezetem hogy kisebb legyen, illetve amit még nem említettem, hogy korábban még átírtam a már iszonyat régi Rólunk menüpontot, illetve megírtam a Gyakran Ismételt Kérdések menüpontot normálisan és Killah segítségével feltuningoltuk a fórumszabályzatot is. Az e-mail fiókra pedig kitaláltam egy praktikus kis szabályzatot, aminek segítségével sokkal átláthatóbb és könnyebben kezelhető lett volna. Ennek csupán annyi lényege volt, hogy a válaszra váró e-mailek maradjanak olvasatlanok, a már kirakott videós e-maileket meg csillagozzuk meg, plusz minden hónap elején töröljük ki a 2 hónappal ezelőtt érkezett maileket. Fájdalmas? Nem hiszem. Átláthatóbb? Szerintem az.

Az egyetlen dolog, amit nem tudtunk, hogy Othalának a nehéz időszakban ez a blog volt a menedéke. Jött is nemsokára a kérdés, hogy "MI TÖRTÉNT A JUNIORRAL?" Erre mi elmondtuk az egészet, amiből persze vita kerekedett, ami odáig fajult, hogy kijelentettük Killával, hogy ha Othi annyira elvan magával, hogy ilyen gondok közepette (és úgy összességében) képes folytatni a Juniorok üzemeltetését, illetve egy Oscar szintű rendezvény lebonyolítását nélkülünk is, akkor szóljon. Mikor korábban Killát rengeteg kritika érte a Junior olvasóitól, hogy a kilépésen tanakodott, akkor megbeszéltem vele, hogy úgy lépjen ki, hogy ha megy vagy kirakják esetleg akkor megyek vele én is. Őszintén szólva ő volt számomra a legnormálisabb ember az összes Junior szerkesztő közül. Igy tehát ebben a helyzetben is úgy állt a dolog, hogy vagy minden marad a régiben, vagy csak Othala marad. 

Erre jött a szerintem diplomatikusnak nem nevezhető válasz: "Oké, már nem tudtok belépni a Juniorra." Eh, na mi van? Elvártunk volna azért 2 dolgot. Az egyik az, hogy ha megkérjük, hogy amennyiben úgy érzi képes egyedül csinálni ezt SZÓLJON. Tudjátok egy ilyen "Biztos ki akar lépni? | OK | | Mégse |" szituációra gondoltunk. A másik pedig, hogy ilyen esetben szerettem volna annyi méltósággal távozni onnan, hogy ÉN törölhessem le magam onnan, nem pedig kvázi páros lábbal kirúgjanak mindazok után, hogy az Oscart lebonyolítottuk, illetve a rengeteg fórum-moderálás és az Indás videók egyenként szerkesztgetése (az új külső miatt) után, amiket Killah szó nélkül megcsinált. Na nembaj. 

Ha már szemétkedünk, akkor csináljuk rendesen. Ezért a gyönyörű gesztusért cserébe én megváltoztattam a Juniorok e-mail címének jelszavát, amit csak én tudtam. A jelszóért cserébe elmondtam a kéréseimet Othala felé, illetve, hogy amint teljesíti ezeket, megkapja a jelszót és kalap-kabát. A kéréseim a következők voltak: az Eddigi Videók szekcióból, a Linkek közül, a posztok közül és úgy összességében mindenhonnan tüntesse el a nevemet és a videómat, hogy még poszthumusz módon se legyen közöm ehhez az oldalhoz. Illetve kértem, hogy az általam írt GYIK és Rólunk menüpontot is írják át. Amint ezek megtörténtek, másnap reggel visszaadtam a Juniorok jelszavát Othalának és innentől csókolom. Itt basztam el, hogy őszinte legyen. Már azzal, hogy visszaadtam a jelszót. Na de mindegy, nincs értelme ezen keseregni, hisz' Isten nem ver bottal mondhatni.

Azóta a RPCJr. Blog szerintem egy katasztrófa. Othala maga mellé vette Visort és az Effecta nevű úriembert, aki azóta távozott a blogozók sorából, igazából sosem értettem, hogy mi a frászt keresett ott, vagy hogy egyáltalán mit csinált. Visor mint láttam értékeléseket ír, de nem sokkal sűrűbben, mint ahogy én írtam anno. Örömmel töltött el, amikor láttam, hogy a GYIK és Rólunk menüpontot annyiban változtatták meg eleinte, hogy sehogy. Szóról szóra az én és Killah írása volt. Ezt szóvá tettem e-mailben, és meg is változtatták. Most már minden harmadik szó a mién csak. Ügyes. Az Oscart követően nem sokkal Borseszt is megkértük, hogy a designon változtasson egy picit (csupán annyit, hogy a háttérből vegye ki Prince of Persiát illetve a Borderlands-os csajt), de ezt nem vállalta már el, valamiért. Már nem tudom pontosan az okát, de örömmel látom, hogy mégiscsak visszatért közéjük, ugyanis az új design is Borseszé. Ha nem ő csinálta, akkor pardon, nem értek hozzá.

Még egy érdekes dolog. Az eset után természetesen voltak csomóan akik velünk / ellenünk voltak. Az egyik ember, aki kiállt mellettünk az $a$ volt, hatalmas köszönet neki. Amik azóta történtek, az az, hogy Othala Killával és $a$sal úgymond 'kibékült'. És velem pedig nem, és szerintem nem is fog. Nem mintha elvárnám csak furcsa dolgok ezek. Minden okom megvan feltételezni azt, hogy ezek persze nem őszinte kibékülések voltak. $a$sal szerintem a Maximum Games-es támogatásért, jó viszony miatt próbált békülni (nehogy már a legjobb csapat rosszban legyen velük), Killával pedig a YeshNo. miatt.

Mondom egyébiránt nem fontos ez, maximum miheztartás végett, tudom kivel van dolgom :) Én meg szerintem a jelszó eltulajdonítás miatt szar-szemét-szaralak vagyok meg stb..
_______________________ a vonalra azt ír mindenki, amit akar :D

Mindenesetre érdekes dolgok, amik történtek. Hatalmas öröm volt egyébként olvasni a Killah és én oldalamon állók kommentjeit, amiben Othalát szidták és hasonlók. Kár, hogy már nincsenek meg.. Jó volt látni, hogy a többség szerint végülis nekünk volt igazunk.

Az a plusz párszázas nézettség, ami havonta a Junioroktól jött a videóimra nem hiányzik, úgy érzem vagyok annyi, hogy nem kell már a Juniorra támaszkodnom, akik szeretik a videóimat, úgyis eljönnek a blogra.

Sok sikert a Juniornak, és hasonlók.

Update:
A cikk hatására, a Junior designere, Borsesz felkeresett és beszéltünk a Junior akkori helyzetéről. Siralmasnak írta le a helyzetet, ami igazán nem lepett, de ötletelgetni kezdtünk és Borsesz segítségével és egy - valljuk be kissé alattomos - taktikával sikerült beférkőznöm megint a Juniorok szerkesztőségébe, mint admin és Visor, Effecta elbocsájtásával, illetve Othala lefokozásával ismét vezető pozícióba kerültünk. Felvettük magunk mellé $a$t és Killát, hogy teljes legyen a csapat. Othala helyzetéről még nem tudtam dönteni, elég higgadtan reagálta le a történteket.

Beszéltem vele, és hajlandó lettem volna akár benntartani még (de konkrétabb ötletem nem nagyon volt, hogy mihez kezdjen majd mellettünk), de ez nem tartott sokáig, hiszen szavazással úgy döntött a csapat, hogy Othalának is mennie kell. Othala átadta a Junioros dolgok jelszavait, majd elköszönt tőlünk. Visor később kommentben hasonlóan higgadtan reagálta le a dolgot. Vele igazából különösebb bajom nem volt, nem végezte rosszul a dolgát, csak egyszerűen nem illene be a jelenlegi csapatba, nem ismerem én se őt annyira, mint $a$ékat. 

A nagy semmiből előbukkanó Effecta persze adta önmagát, kiverte a balhét, a szokásos emberkedő stílusával. Többek között megtudtuk tőle, hogy "ruppót sem érünk", illetve, hogy "elkényeztetett, szülők kedvence gyerekek" vagyunk. $a$ és Borsesz beszéltek vele később - amiért, illetve türelmükért minden tiszteletem az övék - ahol kiderült számomra, hogy "hivatalosan is seggfej" (van róla papírom, mutassam?) illetve egy "pökhendi majom" vagyok (banánt a címemre küldjetek, szeretem), plusz, hogy Effectának csak elgurultak a gyógyszerei és begőzölt és hasonlók, majd tehetetlenségében lelépett és ennyi a történet.

Azóta alakítottunk pár dolgot a Juniorokon: 
csak a hasznosabb funkciók maradtak benne, Borsesszel folyamatosan a designon változtatunk, agyalunk, karácsonyi játékot szervezünk és persze a jövő évi 2. Oscar sem fog elmaradni :)

Szívből örülök, hogy sikerült így megoldani a dolgokat. Azt hiszem mondhatom, hogy igen komoly és szuper csapat tagja lehetek: a videós világ két legkomolyabb oldalát képviselő emberek (Borsesz - Power-ON, $a$ - Maximum Games) és abszolút kedvenc 15 éves barátom, Killah mellett lehetek a legrégebbi és legnépszerűbb videós közösségi oldal tagja.

Köszönöm srácok!

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rockerlalee.blog.hu/api/trackback/id/tr722467733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mo$qUiTo · http://anomaly.blog.hu/ 2010.11.24. 12:39:26

A cikkel jórészt egyetértek. Azt szeretném még hozzátenni, hogy ez a videós társadalom, ha nevezhetjük így, annyira felhígult, és közönséges lett, hogy az ember már elszörnyed. Anno, amikor én elkezdtem videózni (ez volt 2009 májusában) az első vidimet még azt hiszem Freddy rakta ki az RPCJr.-re tehát nem mostanában volt. Akkor még (pedig az a vidi tele volt bakikkal, és a mikrofonom is egy kalap fos volt) egy anyázós kommentet sem kaptam. A legutóbbi vidimhez, ami asszem idén augusztusban került k ia blogra, rengeteg kötözködős, bunkó, arrogáns, obszcén hozzászólást kaptam, amik legtöbbjénél olyanba kötöttek bele, hogy 'szar zene van a vidi alatt' meg hasonlók. Most ha tényszerűen akarok beszélni ,akkor ki kell jelentenem, hogy a legtöbb általam tisztelt, és nagyra becsült videósnak tetszett az az adott vidi, és ők is egyetértettek velem abban, h régen nem voltak ennyire bunkók az emberek.
Maguk a videósok is megváltoztak. Egyre több lett a kritika, amit én soserm becsültem túlságosan nagyra. (én is megpróbálkoztam egy kritikával, nekem 3 óra volt összedobni egy emészthető minőségűt, amit aztán mégse töltöttem fel, mert azért volt benne hiba dögivel) illetve rengeteg új videós lépett színre, akik legtöbbször legyártottak 5-6 max 10 vidit, és kalap-kabát, abbahagyták. A régi videósok közül is néhányan már nagyon hosszú ideje inaktívak, mint pl. Reactor. Lehet h őt vmi nagyobb technikai dolog hátráltatja, de nem hiszem.
Éppen ezért már én is beleuntam a 'kákán is csiomót keres kommentezőkbe" az RPCJr.-en, szóval nem is küldöm be a videóimat, mert egyrészt a nézettségem már talán megüti azt a szintet, hogy nélküle is elég sokan, alias, 4-5 ezren megnézik a vidimet úgy kb. 3-4 hét alatt.
Másfelől én szeretnék ebből az ún. 'kocka/játékbemutatós' közegből kilépni, mert már nem érzem magam idevalónak. Az elmúlt nyáron sokszor meg hánytam vetettem a dolgot, és erre jutottam. Nem csak az RPCJr. züllött le, hanem unblock az egész videós társadalom jó része.

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.11.24. 13:07:13

@Mo$qUiTo:
Sajnos nagyon igaz amit mondasz, hogy megváltozott ez az egész videós 'világ'. Nem is igazán értem a legtöbb kezdőt, pontosabban a céljait nem értem: elkészit egy blogot, ami alig különbözik az alap sablontól, aztán kiirja minden nap, hogy lesz videó, milyen videó lesz, stb.., utána elkészit egy videót, megnézik max 10-en és akkor utána azt mondja drámai módon, hogy abbahagyja az egészet. Ennek semmi értelme nincs.

Tény, hogy a legtöbb régi motoros már eléggé inaktiv: Reactor (róla tudom, hogy technikai okok miatt késik, szerintem ő sosem hagyná abba), Senshi nem nagyon készitenek videót sajnos. Én próbálok ismét belerázódni az egészbe, azért is választottam könnyedén bemutatható játékokat, hogy haladjak az egésszel.

Az a baj, hogy szerintem be fog jönni a jóslatom:
Ha freddyD egyszer majd abbahagyja a videózást, akkor utána nemhogy a RPCJr., de ez az egész játékbemutatás le fog korlátozódni pár csapatra, akik ezt tényleg komolyan gondolják, és a gyengébbek el fognak hullani és abbahagyják, vagy eltűnnek a süllyesztőben. Aztán x év múlva az egész játékbemutatósdi a múlté lesz. Én személy szerint nem akarom abbahagyni, ehhez értek. Ha még pénzt is kapnék érte, akkor szivesen csinálnám főállásban is.

Shirin 2010.11.24. 14:27:03

>>Én személy szerint nem akarom abbahagyni, ehhez értek.
>>akarom abbahagyni, ehhez értek
>>ehhez értek
>>értek
............................................________
....................................,.-‘”...................``~.,
.............................,.-”...................................“-.,
.........................,/...............................................”:,
.....................,?......................................................\,
.................../...........................................................,}
................./......................................................,:`^`..}
.............../...................................................,:”........./
..............?.....__.........................................:`.........../
............./__.(.....“~-,_..............................,:`........../
.........../(_....”~,_........“~,_....................,:`........_/
..........{.._$;_......”=,_.......“-,_.......,.-~-,},.~”;/....}
...........((.....*~_.......”=-._......“;,,./`..../”............../
...,,,___.\`~,......“~.,....................`.....}............../
............(....`=-,,.......`........................(......;_,,-”
............/.`~,......`-...............................\....../\
.............\`~.*-,.....................................|,./.....\,__
,,_..........}.>-._\...................................|..............`=~-,
.....`=~-,_\_......`\,.................................\
...................`=~-,,.\,...............................\
................................`:,,...........................`\..............__
.....................................`=-,...................,%`>--==``
........................................_\..........._,-%.......`\
...................................,<`.._|_,-&``................`\

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.11.24. 15:31:29

@Shirin:
[OW]Shirin mester lebuktatott. Hát Ti hogy a manóba nem vettétek észre, hogy nem értek a videózáshoz?? :]

Mellesleg ilyen fejet én is takarnék.

Pyki 2010.11.24. 17:20:05

Régen azért nem voltak bunkók az emberek,mert más volt a néző közönség,és azoknak az embereknek a felfogása is,pl: hozzuk fel freddyD ő 2007-ben kezdte,az akkori 15 évesek,már be töltötték 18,19 éves kort,már annak a korosztálynak a nagy része rég nem nézi freddynek a videóit,és szerintem minél föjeb megyünk a az év számmal,akkor egyre kevesebb ez a szám,ám jöttek helyettük az új nézői tábor,fiatalabbak és jó nagy a szájuk,név és arc nélkül főleg,tudják hogy úgyse fogják ezért senki se felelősségre vonni őket,ezért bárkinek és bármikor be szólogatnak,le szarják hogy ki hány éves,persze ezt már az életben nem engedik meg maguknak,csak így vizuálisan,de nem csak a videósoknál művelik ezt,bár hol megteszik.Emlékszem,2005-ben,amikor bele kóstoltam a cod2 multijában,akkor nem számított hogy kinek milyen statja volt,és hogy játszott.Utána jöttek a 15 évesek,és náluk fiatalabbak,és ott is elkezdődött a fertő.Még a 40 éves körüli játékost is elküldik,közben meg az apja lehetne.Még én se engedhettem meg magamnak a 23 évemmel hogy egy 30,vagy 40 körüli embert elküldjek a családfájába.Ne haragudj hogy nem a témához mondtam el a mondandóm :),de a juniorokhoz nem tudok mint hozzá fűzni,nem is figyelem azt a blogot,és mint nézőként nehéz is mitt hozzá szólni,de jól esett ki mondani a véleményem ezekről az emberekről :)

Dark White · http://darkwhite.blog.hu/ 2010.11.24. 17:45:39

@-=RockerLaLee=-: Hú tényleg durva volt ez.
Othala keményen kib*szott veletek...
EZ NEM IDE KAPCSOLÓDIK!: Bemutatod a füst hat/öt/három szöget??? És ha igen mikor?
(Bocs hogyha túlzottan kíváncsi vok!)

--------------------------------------------------
@Shirin: Húúú ez NAGY hogy csináltad??? Ez olyan Portal-os volt!

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.11.24. 17:53:46

@Dark White:
Kb. 6 különböző posztban kérdezted ezt, háromszor válaszoltam is, hogy IGEN BE LESZ MUTATVA!!!
Ne kérdezd már meg többször, légyszives. Köszi.

Je m'appelle Théo · http://www.theosblog.blog.hu 2010.11.24. 18:00:29

érdekes cikk, ebből tényleg sokminden kiderült a történetből számomra. Nézzük az én szemszögemből: 2009 szeptember óta videózom. Anno a te videóid után kezdtem el én is blogolni. Örültem a Junioroknak, mivel ott is tudom "híresztelni" a blogomat és a videóimat.
Egyetlen nagy probléma van még. Fogynak a nézők vagy az ő érdeklődésük. Kezdetben 10-15 komment is jött egy videóra, ma meg alig érkezik 3-4. Olyan mintha ez az egész "udnerground társadalom" változna. Egyre kevesebben vetik bele magukat igazán a ebbe a világba és csak úgy videózgatnak. Egyre kevesebben nézik meg a videókat és csak átírják az előző kommentet saját véleményként.
Amit még sajnálok, hogy szerintem a főbb videósok (freddyD, te, Senhsiék vagy Reactor..vagy akár a PON csapat vagy a MAximum) blogjait leszámítva, nem igazán kapnak a "kissebbek" elég érdeklődőt. A Junior jó ötlet volt erre, de mégsem stimmel valami. Saját példa, de lassan már nálam nem számít, hogy kint van-e a Junior-on a videóm vagy sem. Szerinted lesz forradalom még ebben a világban?

Je m'appelle Théo · http://www.theosblog.blog.hu 2010.11.24. 18:02:21

@-=RockerLaLee=-: tudom, nem kimondottan a cikkhez tartozott az előző komment, de ehhez a világhoz mindenképp

HunBeretta 2010.11.24. 18:19:01

Hogy őszinte legyek én Othalával is és veled is egyet értek.

Othalával abban értek egyet, hogy szólni kellett volna neki előre hogy változtatni akartok a blogon.És hogy ha nektek adja a fő jogot változtatni is fogtok rajta Killával.

Abban viszont veled és Killával értek egyet hogy ha egyszer pozitív változtatások voltak miért kellett ennyire idegeskedni rajta.Meg ha már Nemtetszik neki maradéktalanul törölje az általatok csinált szabályt és egyebeket.

Szóval én nem akarok ebbe belebonyolódni de én inkább feléd húzok mintsem Othala felé.Nem azért mert nem kedvelem de a te blogodra többet nézek fel mint mondjuk az RPCJr-ra.Szóval én melletted állok!;)

CsakNorrisz 2010.11.24. 20:44:19

Mindenképpen veletek értek egyet, valahogy nincs is gyomrom kritikákat nézni.

Tudom hogy nincs sok szavazati jogom mert még nem készítettem videót de szerintem egy freddy-s, Lalee-s irányzatot képviselő anti-geek oldalt kéne csinálnotok közösen Killáh-val és még pár veterán videóssal akik még képesek voltak humort vinni a bemutatóikba.

Őszinte tisztelőd
Akit Csak Norrisznak hívnak

Nuclearvision · http://nvision.blog.hu/ 2010.11.24. 22:56:26

Én máig elküldöm a Juniorokra a videóm, Othala pedig becsületes válaszol, és kiteszi. Az a plusz párszázas nézettség pedig manapság már talán a 100-at sem éri el, hiszen eléggé lecsökkent a RPCJr népszerűsége.

Hogy nektek, vagy Othalának adjak-e igazat, azt nem tudom eldönteni, mert ez az egész herce-hurca kimaradt az életemből, csak a nagy változásokat láttam már az oldalon, továbbá azt sem tudom, milyen problémák miatt nem jut Othinak elég idő a Juniorokra.

Mindenesetre érdekes történet, kösz, hogy megosztottad velünk :)

balintfenix 2010.11.25. 18:15:34

na jó ennél szomorúbb történetet nem hallottam nem értem miért sokkal jobb volt a junior veletek együtt sokkal jobb volt.de tényleg killahval mi történt meg koponyával ha?

redblue 2010.11.25. 18:39:43

Hát amióta nem te vagy a blog szerkezstője jó ha 2xnéztem fel, de akkor is olyat láttam, hogy egy 8 éves körüli gyerek nagyon beszédhibásan rossz játéknak mutatta be a modern warfare 2-őt. Rossz volt nézni. Én csak azt nem értem(és remélem hogy ezért senki nem sértődik meg)hogy egy ilyen faszság után majd egy év eltelt és szar se változott. Nem arról beszélek, hogy legyél újra szerkesztő (ennek mondjuk örülnék)de azért kibékülhetnétek. Nekem ez a véleményem, mert nehogy már egy blog szerkesztésén múljon egy barátság (ha nemvolt az akkor bocsi nem voltam ott és nem tudom hogy milyen barátságról volt szó). Ennyi. Köszöntem.

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.11.25. 20:15:44

@balintfenix:
Killah csinálja tovább a blogját, a LiNKeK alatt megtalálod. Koponyát nem nagyon ismerem, annyi közöm volt hozzá, hogy ő hostolta a RPCJr. Oscart, azóta nem hallottam felőle.

@redblue:
Hát nézd, mi Killával szerintem úgy viszonyultunk Othihoz, ahogy kellett. Ha volt ötletünk, vagy nem tetszett valami megbeszéltük, próbáltunk hatni rá, de mint irtam, nem nagyon vette figyelembe. Plusz, az érthetetlen, hogy - ugyan freddyD őt választotta elsőként Athemil helyére - elvileg egyenlő felekként kezeltük egymást, de a történtekkor Othala önkényesen mindkettőnket (nem tudom milyen jogon) kirúgott minket. Furcsa mindenesetre. Nem mondom, hogy hiányzik a RPCJr., de jó volt néha látni, hogy egyesek mennyit fejlődnek videóról-videóra. Plusz én most karácsony környékére tuti beraktam volna még egy Oscar-t...

Mille Petrozza 2010.11.25. 20:45:22

egyszer voltam fenn RPCJ junioron de akkor se nagyon érdekelt.

redblue 2010.11.25. 21:15:14

@-=RockerLaLee=-: Jól tetted volna azt az oscart, de hát ezek már csak álmodozások. Ha pedig színtisztán kirúgot benneteket, mert ötleteket gyártottatok akkor, annyi történt hogy elkezdett irígykedni. De hát van ilyen. Egyébként jó ha egy fél vidót végig tudtam nézni amit Othala úgymond készített. Oké hogy bemutatja a játékot de semmi poén nincs benne össze hasonlíthatatlan a tieddel vagy pl Reactoréval és FreddyD-et már meg se említsem. Visorról meg annyit hogy a káromkodáson és az ordibáláson kívül nem sok mindent látok a videóiban.
U.I: Király az új pipád :D

haldyr 2010.11.25. 22:34:43

@-=RockerLaLee=-:
FreddyD nek ezt elmondtad?
Vagy már nem volt bele szólása még is csak a rossz pc járékok hoz tartozik nem?

haldyr 2010.11.25. 22:36:25

@-=RockerLaLee=-:
(Kijavítva az előző mondatot )
Vagy már nem volt beleszólása ?
Mégis csak RPJ-hoz tartozik nem?

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.11.25. 22:45:23

@haldyr:
Amikor az Oscar történt, akkor már igazából a RPCJr. már nem is volt freddyD tulajdonában. Mivel a blog.hu 5 blogot engedélyez személyenként és freddy meg akarta csinálni a Blogolkodom blogját, át kellett adnia Othalának az oldal birtoklását, igy beleszólása se nagyon volt. Mindenestre beszéltem később freddyvel erről, ő is csodálkozott Othi viselkedésén.

Ernő88 · http://varazslatosmesefilmek.blog.hu 2010.11.25. 23:55:09

@Pyki: Hát sajnos régen is voltak bunkók, de nem ennyire. Szomorúan látom azokat a hozzászólásokat, amibe tömkeleg van a mocskolódás. Ezek ettől érzik nagyfiúknak magukat ha így beszélhetnek. Ha egy 10 éves gyerek készít ilyen videókat, akkor mondanom sem kell milyen szitkokat kap. Ahelyett, hogy normálisan megírnák neki, hogy ez és ez a baj. De sajnos más témájú blogokon és honlapokon is látok még cifrábbakat is. Van hogy felnőtt emberek is átkozzák egymást. Alig van itt tisztelettel az egyik a másikra. :S Rossz ezt látnom...

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.11.26. 14:29:02

@Ernő88:
Amit irtál, arra tökéletes példa a fenn kommentelő Shirin baba.

Killah · http://killahokorsegei.wordpress.com/ 2010.11.26. 17:36:14

@Shirin: A Devla nyalogassa a homlokodat!

Pont a hozzá hasonló népekről van szó mikor arról beszélünk hogy hígul az emberek minősége! Nem arról van szó, hogy azzal lenne bajom, hogy baja van LaLee-val, mert senki nem hibátlan. De akkor is, legalább megfogalmazná a gondját, nem elhúzna a rákba.

Az RPCJ-t már nem nézem bevallom, videóimat se küldtem be az incidens után, igazából a kezdeteknél volt jelentősége, hisz mindenki kíváncsi olyankor hogy mit gondolnak róla. A kibékülés pedig csak egyoldalú volt, ő elkönyvelte hogy semmi bajom nincs vele, én meg elkönyveltem hogy semmi nem változott. Most hogy kiléptem a Yeshno-tól is, semmi nem köt hozzá.
Ha már így felhoztad ezt a témát, és ki tudtad adni, szeretnék "engedélyt kérni" arra hogy írjak egy rövidebb kiegészítést az én szemszögemből, hozzáfűzve pár dologgal amit Othala-tól szedtem, Othala-ról tudok.

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.11.27. 11:33:40

@Je m'appelle Théo:
Hogy lesz-e forradalom még ebben a videós világban? Meglátjuk.. :) Ötleteim vannak..

darktom98 2010.11.27. 15:43:10

húha, amikor ezt megláttam azt hitttem, hogy most 3 Harry Potter kötet fogok elolvasni, olyan hosszú, de megérte elolvasni, én is teljesen egyetértek veled, és szerintem is az RPCJr Oscar volt a blog csúcspontja

Mille Petrozza 2010.11.27. 19:31:25

@Shirin: Szerintem amíg az OW csak fikázni tudja a játékokat és bemutatni nem,addig csöndbe maradni.

Je m'appelle Théo · http://www.theosblog.blog.hu 2010.11.28. 11:54:07

@-=RockerLaLee=-: várjuk sok szeretettel, remélem videós versenyekre gondolsz :)

űrpocok · http://www.gamesystem.blog.hu 2010.11.29. 16:37:57

HElló!Én ezt leírtam tömören amit te kommentbe az RPJ-n,de lehurrogtak(irónikus sztem amikor ők is hőbölögtek), akkor volt aszem azi is h inaktív volt a blogom és a linket csak kivették na mindegy, most hogy ezt leírtad kedvem támadt nekimeni egy videónak.KÖszi
Lalee!!

Ben47 2010.11.29. 17:55:50

@-=RockerLaLee=-: Hmm.. HD?! Nah?! Annak én örülnék :D Persze 480p nem olyan rossz de legalább 16:9 legyen már, az lenne a mérföldkő a magyaroknál =)

És hogy az esethez szóljak: Láttam, hogy valami nem okés a Juniorokkal, de nem követtem igazán, ameddig szerkesztetted nézegettem, amikor már nem láttam a nevedet nemnagyon, mostmár nem is nézem csak kb. havonta.

(Tudom a helyesírási hibákat, de nem hivatalos szöveg és így fogalmazódott meg bennem)

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.11.29. 18:03:12

@Ben47:
Nem technológiai forradalomra gondoltam, inkább csak a társadalom szintjén történő változásokra.

Ben47 2010.11.29. 18:23:09

@-=RockerLaLee=-: Persze, tudom, csak jeleztem én a technológián mit változtatnék. A társadalmat meg közös programmal lehet javítani, jól sejtem?

Kamagochi 2010.11.30. 13:40:57

Hát igen én veled vagyok LaLee.Othala is egy szemét,az RPCJr pedig ki kell mondani elég fostos lett mióta övé a blog

Oddye 2010.11.30. 19:27:49

te vagy a legjobb videós úgyhogy ne foglalkozz Othi val, csak irigy:D

off: Pyki te véletlenül nem CoD4 ezela [V.C.C.] szerveren?

Pyki 2010.11.30. 23:05:47

@save552:de de,véletlenül igen :)

Oddye 2010.12.01. 14:08:56

és nem tudod mi lett a szeróval?
bocsi az off ért csak most megvilágosodik a rejtély :D(talán)

Kamagochi 2010.12.01. 15:13:10

ŐŐŐŐŐ LaLee ezt,hogy csináltátok,hogy pár nappal a cikk után máris tiétek a RPCJr?Mindenesetre grat így biztos jobb lesz a blog

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.12.01. 19:05:10

@Kamagochi:
Hirtelen ötlet volt, szeretem az ilyeneket :)

@save552:
Szeróval? Mármint a Juniorokkal?

Pyki 2010.12.01. 19:11:07

@save552: működik természetesen,csak mivel a clans.hu elköltözött,meg változott az ip címük

Oddye 2010.12.01. 21:33:41

@-=RockerLaLee=-: CoD4 szeróról volt szó, ezért is írtam hogy bocsi az OFF ért csak végre találtam valakit aki tudja mi lett a kedvenc szerómmal :)
@Pyki: és meg tudod adni az ip jüket?

Pyki 2010.12.01. 23:42:51

@save552:persze,91.82.84.212:28973 erre változott

Oddye 2010.12.02. 15:50:27

köszi szépen:)
még egyszer sry az off ért és hajrá LaLee, te vagy a király :D

Voodoo. · http://voodoo.blog.hu/ 2010.12.09. 20:45:11

Effecta minek szól bele, amikor semmi köze se volt a bloghoz? -.-

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.12.09. 20:48:28

@Voodoo.:
Volt köze, csak épp nem sok. Moderálgatott meg kirakott néhány videót. De érdekes, hogy mindig a legkisebbnek van a legnagyobb szája...

CsakNorrisz 2010.12.10. 12:02:40

De akkor othi még miért tud videókat publikálni a junioron?

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.12.10. 14:46:19

@CsakNorrisz:
Nem, abszolút nincs köze már az oldalhoz. Amiket láthasz, hogy a napokban megjelentek az általa kirakott bejegyzések, azok még hetekkel ezelőtti előre programozott posztok.
süti beállítások módosítása