HTML

LaLee's Blog

Különféle netes tevékenységeim publikálására jött létre ez a blog... PC játékok, zenék, vízipipa és sok más egyéb...


E-mail: rockerlalee@vipmail.hu

Skype: lalee_blog



Info

A 9. évadtól a videók csak a YouTube-on elérhetőek, a blogra nem kerülnek fel.
A blogon ezentúl csak a zenei megjelenésekkel kapcsolatos infók frissülnek.

LiNKEK

Utolsó kommentek

Dead Island cikk

-=RockerLaLee=- 2011.10.05. 14:07

Lévén zombi- és George A. Romero-rajongó vagyok, elég konkrét elképzeléseim és igen magas elvárásaim voltak a 2007 óta tűkön ülve várt Dead Island-del kapcsolatban. Miért is? Mert PC-re eleddig nem született még IGAZI, vérbeli zombis túlélőhorror játék. Left 4 Dead? Dead Rising? Resident Evil? Ne vicceljünk, mindenki tudja, hogy azért ezeknél sokkal többet ki lehet hozni a témából. A Dead Island úgy néz ki rá tud verni ezekre pár kört saját kategóriájukon belül... ugye?

  

 

 

A 2007-ben megjelent első képek egyből felkeltették az érdeklődésemet és - bár tudtam, hogy 2-3 évnek kell eltelnie, hogy ebből legyen is valami - türelmetlenül vártam, hogy adjanak ki újabb képeket, vagy esetleg egy gameplay videót. Már akkor rengeteget reméltem ettől a játéktól. A nemrégiben megjelent teaser csak olaj volt a tűzre. A sokak által erkölcsileg megkérdőjelezett videó, amelyben egy nyaraló családra támadnak rá a zombik egyszerűen lélegzetelállítóan jó volt. Na ez az, végre, így kell ezt csinálni! - kb. ez volt a reakcióm rá. Nemsokára rátaláltam egy gameplay videóra és körülbelül itt volt az a pont, amikor bevillant, hogy esetleg ezt a játékot el is szúrhatják. A teaser hatása alatt ez a lehetőség ki is ment a fejemből és talán éppen emiatt szinte hidegzuhanyként ért a szembesülés a szomorú valósággal...
 

A játékot fejlesztő Techland cég számomra szimpatikus volt mindig is: ők készítették a régi Chrome játékokat, illetve egyik nagy kedvencemet a Call Of Juarez sorozatot is (és egyébként a Rossz PC Játékos Pet Racer-t is..). Grafikai motorok fejlesztésében mindig jók voltak bár beárnyékolja ezt az a tény, hogy a City Interactive 2. generációs játékaiban a Chrome feljavított motorját használták. Na de elkalandoztam, vissza a játékhoz..

A játék egy FPS-RPG keverék, szabadon bejárható területtel, (akárcsak a S.T.A.L.K.E.R.-ben vagy Boiling Point-ban) gyönyörű trópusi környezetben. Ez igazából nem is rossz ötlet, sült már ki jó is ilyen környezetben (ld. Lucio Fulci "Zombi - Flesh Eaters" c. film). A történetünk úgy kezdődik, hogy (nem vicc) segg részegen támolygunk egy diszkóban, ahol éppen egy borzalmas rap-előadó 'zenél' és miután az alkohol hatására kifinomult modorunkkal próbálunk bevágódni pár csajnál, a biztonsági őr barátságos társaságában szépen kifelé indulunk, mikor beüt a krach: a semmiből előjön pár zombi, harapdálják a diszkósokat és mindenki pánikol, de mi valahogy mégis felkerülünk a szobánkba és ledőlünk az ágyra, ahonnan a karakterválasztás után felkelünk és kezdődik maga a játék. De itt álljunk meg egy picit.

Karakterválasztás. Egy zombis játéknál mi a lehető legjobb szereplőválasztás? Egy postás? Kollégiumi diák? Pizzafutár? Kérem szépen, nem. Lengyel barátaink 4 szereplőt kínálnak fel elénk és életemben először itt voltam úgy vele, hogy inkább az 'Exit' gombot választanám. Hogy hogy a francba sikerült ilyen unszimpatikus figurákat kitalálni az nagy kérdés, de hogy alátámásszam szavaimat: választhatunk, hogy részeges, autóbalesetet szenvedett és emiatt ma már csak ex-rögbisztár, bennszülött származása miatt folytonos diszkriminációnak kitett és megrögzött gazdag-gyűlölő detektívnő, a kezdőhelyszínül szolgáló hotel ázsiai dolgozóhölgye, aki a Hong Kong-i rendőrség beépített embere vagy pedig az introban szereplő rapper szeretnénk lenni. Ezt komolyan gondolták?? Ez már ott hibádzik, hogy ha a rapper fazont választjuk, akkor az introban a saját koncertünkön voltunk egyszerre a színpadon és a közönség soraiban is?? Arról már csak mellesleg szólnék, hogy egy túlélőhorror játékban szerintem a kiszolgáltatottságot és ezzel együtt a félelemfaktort is növeli, ha egy teljesen hétköznapi figurával vagyunk (mint a Land of the Dead-ben egy egyszerű amerikai farmerral voltunk), nem pedig fegyverekhez profi szinten értő szereplővel. Még talán a detektívnő tűnik a legjobb választásnak, de könyörgöm miért nem lehetett úgy megoldani ezt, mint ahogy a teaser videóban láttuk, hogy egy totál átlagos család történetét követjük végig??

A karakterek mindegyike - mivel szerepjáték elemekkel is fel van vértezve - más-más dologban jeleskedik, dobó-, vágó-, tompa- és lőfegyverek. Igazából nem értem, hogy a dobófegyverek hogy kerülnek ide; szerintem senki nem menne zombiknak késeket dobálva..

Nem kertelek: a szerepjáték rendszer felesleges. A zombik irtása közben felvillanó '+25 XP' felirat baromira, BAROMIRA illúzióromboló. Egy erre kihegyezett játékban (mint pl. BulletStorm) ez jól néz ki, motiválja az embert, de itt egy TÚLÉLŐHORRORBAN, ahol a hangulat a legeslegfőbb tényező, egyszerűen siralmasan hat. Ügyes megoldás, hogy egyszerre csak két fegyver lehet nálunk. Pontosabban 'kezünk ügyében'. Ettől függetlenül a játék inventory rendszerének köszönhetően lehet nálunk 4 evező, 5 konyhakés és 2 franciakulcs egyszerre.. no comment. A másik baromság, hogy bizonyos fegyverek szinthez vannak kötve. Ezt egy Borderlands-ben pl. még csak-csak megértem, hiszen lőfegyverekről van szó, de könyörgöm, azért csak nem kell akkora szaktudás ahhoz, hogy a játék kezdetén ne tudjak használni egy búvárkést vagy franciakulcsot, ami csak level 2-től használható.. Ismét csak az illúziórombolás.. Van egy fejlődési rendszer is, de elhiszitek, hogy ezek után az már nem hat meg?

A Dead Rising 2-höz hasonlóan itt is találunk munkaasztalokat, ahol a talált tárgyakból mindenféle cuccokat lehet összerakni. Na jó, egyszerűbbeket mint pl. a szögekkel kivert baseballütő, Dead Rising-szintű extremitások itt nincsenek. Ami fura, hogy ha megvannak a cuccok, akkor pénzért rakhatjuk össze őket, illetve a fegyvereink javítása is pénzbe kerül. De nem úgy, hogy van egy fickó, aki ezzel foglalkozik, nem. De akkor hogyan? Dobálom a pénzt a levegőbe és feljavul tőle a törött evezőm? Hozzáteszem, zombi-invázió esetében a pénznek vajmi kevés jelentősége van, úgyhogy az utunkba kerülő 2641 táska feltépése pénzszerzés céljából is feleslegesen van a játékban.

Mindezekért egyébként nagy kár, mert a grafika és a harc egész jól meg lett csinálva. A trópusi környezet gyönyörűen néz ki, a karakterek kidolgozása is igen jónak mondható, a fegyvereink a használattól egyre véresebbek, megviseltek lesznek (pl. a vascső egyre inkább elhajlik, stb..). A zombik kidolgozása is elsőosztályú, az animációik is kiválóra sikeredtek és végre itt ZOMBIK vannak, nem pedig fel-alá rohangáló idióta fertőzöttek (ld. Left 4 Dead 2). A kapott küldetések sem rosszak egyébként. Bár nem sokáig bírtam idegekkel a játék hülyeségeit, amit láttam a küldetésekből, azok tetszettek, habár ha kooperatív módban, többen indulunk útnak, az sokkal-sokkal hangulatosabb lehet..

A játék harcrendszere szerencsére nincs túlbonyolítva. Az egyetlen dolog, amire rá kell érezni az a fegyvereink 'hossza' (természetesen közelharci fegyvereknél csak), hogy mikor kell az ütésbe belekezdeni. Ezen kívül legtöbb fegyverünket nekidobhatjuk az ellenfélnek, aminek én sok értelmét nem láttam..

Végszóként a játék tőlem 2 pontot kap az 5-ből. Hiába a viszonylag szép grafika és maga az ötlet is jó, sajnos egy nagyon-nagyon kihagyott gikszer ez a produktum, amiért szinte vérzik a szívem, hogy ilyen lett. Hiszen gondoljunk csak bele: van IGAZÁN jó , IGAZI zombis játék a PC-s piacon? Sajnos nincs. A Left 4 Dead nem rossz, de tudja mindenki, hogy nem az igazi, a Dead Rising 2-t egyszerűen nem lehet komolyan venni, a Resident Evil pedig már rég eltért a kezdeti zombis vonalától. Egyetlen jobb eresztés történt ilyen irányban 2005-ben, a Holtak Földje c. Romero-filmből készült PC-játék, de rengeteg hibája van annak is. Hé, fejlesztők! Hagyjátok már egy kicsit az Assassin's Creedet meg a Call of Duty-kat és készítsetek egy JÓ zombis játékot, mert már igazán jár nekünk!!

------------------------------
Játék Info:
Fejlesztő: Techland
Kiadó: Deep Silver
Év: 2011
------------------------------
Hivatalos honlap: http://deadisland.deepsilver.com

 

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rockerlalee.blog.hu/api/trackback/id/tr93280097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DannyTaylor 2011.10.07. 14:25:39

Hát az a trailer valami siralmas. Már eleve az a zene...és ahogy a végén a kis csaj fekszik..
+Nem tudom hogy miért kell azt a k*rva fejszét mindig a zombi nyakába vágni...és hátrálni..hát engem nem hatott meg..Meg azt se értem hogy minek fejlődni egy zombis játékba..csak irtani kéne és kész.Szerintem sz@r.

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2011.10.07. 14:41:24

@DannyTaylor:
Szerintem maga a trailer k.... jó lett, tényleg azt adja vissza számomra, amit egy ilyen játéktól várnék, de a konkrét játékmenet közel sem ilyen az a baj :(

Goths 2011.10.07. 15:35:35

Hát Lalee megvan nekem letöltöttem és had ne mondjam kitűnő ötletek kitűnő megvalósítás.
Azért kélek ne mutasd be mert én már terveztem azért is szedtem le :) első évadomra szánom. Ugyebár én is kezdem ezt a videóbemutatózást.
Kimondhatatlanul jó játékról van szó.

Goths 2011.10.07. 15:37:29

Van benne igazság de szerintem Lalee ezért 4 ezret is kiadnál biztos vagyok benne sokáig el lehet játszani vele.

Goths 2011.10.07. 15:48:22

Csak azért mondom mert rákattantam és szerintem az én PC Játékok Ajánlásomba jó lesz. Még szép :D.
Azért mondom hogy ne csináld meg mert sok ideje tolom és rengeteg ötletem van.

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2011.10.08. 22:33:14

Hmmm...a trailer fasza.... DE! Ahogy leírtad a karakterválasztás tényleg pocsék. A trailerből kiindulva én úgy indítanám a játékot, hogy a szekrényben rejtőző 16 éves kölyökkel kezdünk, akiknek felfalták a családját a csúnya zombik. Aztán, ahogy halad előre a történet újabb túlélőket találna, akiket irányíthatnánk és válthatnánk közöttük, mint például a Knights of the Old Republicban.

A pénzes cucc valóban irgalmatlan nagy baromságnak tűnik a fejlődés meg pláne. Ezt is ki lehetne küszöbölni több irányítható karakterrel. Pl valaki nagyobbat ütne, a fiatal nő mozgékony és bárhova felmászik...vagy valami ilyesmi.

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2011.10.09. 00:08:17

@Goths:
Amiről cikket írok az mindig olyan játék, amiről szeretném a véleményemet megosztani veletek, de bemutatni nem fogom soha.

@Mick Kramer:
Körülbelül én is így tudnám elképzelni ezt a játékot, ilyesmi szereplőkkel, mint egyszerű nyaraló vendég, szörfös srác, felszolgálólány (aki NEM titkosügynök másodállásban), a szórakozóhely csaposa, stb..

Ez a külön dolgokhoz értés szintén jó ötlet és röhejes, hogy kihagyták ebből a játékból, mert korábban pl. a Call Of Juarez-ben ez tökéletesn működött. Előző elgondolás alapján tényleg megvalósítható és ötletes lenne szerintem, a férfi karaktereknek a kicsivel nagyobb ütőerő, felszolgálólány nem rohangálhatna hatalmas kalapáccsal vagy ügyetlen lenne a fejszével, a csapos tudna molotov koktélt mixelni, vagy lenne tényleg egy fiatal srác, aki ugyan nehezebb fegyvereket nem tudna használni, de mondjuk olyan helyekre felmászhatna vagy elmenekülhetne olyan (pl. szűk) helyekre, ahova a többi karakter nem. Áh, komolyan programozócsapat kellene már csak, annyi ötletünk van :P

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2011.10.09. 23:02:28

@-=RockerLaLee=-: Tényleg nem lenne akkora őrültség ezt elmagyarázni egy magyar fejlesztőcsapatnak :)

Deathwing 2011.10.13. 18:45:13

A videókból nekem tetszik. Még nem próbáltam ki, de lassan ki kéne.

LiberAll 2011.10.18. 23:10:37

Én azon kapok idegbajt, hogy csinálok valamit pl Molotovot akkor a speciális szarrá tuningolt bugylibicskám eltűnik a pecsába és nem is találom... Na itt jutottam el oda, hogy ez a cucc nálam F8 pozitív lett :S

MadaFaka 2012.02.24. 02:00:33

Tökéletes teszt nekem sem nyerte el a "game" a tetszésemet :) azt vettem észre hogy senkinek sem tűnt fel hogy az egész harcrendszer a Condemned-böl lett át "copyzva" csak ott ez a harc rendszer szerintem jobban működött mert ahhoz a stílushoz jobban ment még Horrorisztikusabbá tette ennek a játéknak is nagyobb volt a füstje mint a lángja sajnos .

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2012.02.24. 09:30:31

@MadaFaka:
Na igen, a Condemned-ben tényleg jobban működött az egész. Szerintem nem is maga a stílus miatt, hanem mert ott nem volt ez a felesleges RPG-s találati rendszer. A Condemned-ben fejbevágtad az ellenfelet egy kalapáccsal, akkor az általában megpusztult egyből. Plusz ott még HUD sem volt, itt meg repkedő "+25 xp" feliratok vannak, amik aztán igazán "félelmetesek"... nem tudnak ezek normálisan fejleszteni..

MadaFaka 2012.02.24. 12:10:12

@-=RockerLaLee=-: Igen igen ... ott volt az asztalon egy pisztoly felkaptam hopp egy fejlövés nem az ohhhh öcsi ezt nem használod majd ha xp szinten leszel ....ez pl : egy butaság ... sajnos elrontották ... semmi horrora emlékeztető dolog nincs benne . De én bizakodva várom az uj "Resident evil"-eket hozzá teszem az sem telejen horror már szinte egyáltalán de legalább élvezhető zombis game :)