HTML

LaLee's Blog

Különféle netes tevékenységeim publikálására jött létre ez a blog... PC játékok, zenék, vízipipa és sok más egyéb...


E-mail: rockerlalee@vipmail.hu

Skype: lalee_blog



Info

A 9. évadtól a videók csak a YouTube-on elérhetőek, a blogra nem kerülnek fel.
A blogon ezentúl csak a zenei megjelenésekkel kapcsolatos infók frissülnek.

LiNKEK

Utolsó kommentek

Payday: The Heist cikk

-=RockerLaLee=- 2011.10.28. 23:11

Még október elején Killah hívta fel a figyelmemet erre a játékra, ami 4-ére volt kiírva, de az utolsó pillanatban (tényleg az UTOLSÓBAN) csúsztatva lett a megjelenés, várhattam még 2 hetet rá. Október 20-án hivatalosan is megjelent a játék és egyből rávetettük magunkat, hiszen a képek és videók alapján egy hangulatos Left 4 Dead klónnak tűnt, ahol a túlélőket mindenre elszánt, profi bűnözők, a zombikat pedig rendőrök, SWAT-os és FBI-os különleges egységek váltják fel. Pofátlan utánzat vagy másodjára is beválik a recept? A cikkből kiderül...

 

A játékot fejlesztő Overkill Software-ről még nem hallottam és a hivatalos honlap tanúsága alapján eddig egyetlen játékot fejleszettek a Payday-en kívül, ami elsőre nem hangzik túl kecsegtetően, de láttunk már csodákat (gondolok itt a Batman - Arkham Asylum-ot fejlesztő Rocksteady-re pl.). Annál is inkább tettem egy próbát a játékkal mert mostanában nincs túl sok új multis FPS, ami ráadásul jó is lenne, úgyhogy mondhatni pont kapóra jött.

Kicsit hasonlít az alaphelyzet a Kutyaszorítóban c. filmre, illetve az, hogy a szereplők különböző bohócmaszkokban indulnak bankot rabolni ismerős lehet a Batman: Sötét Lovagból. Az általalunk az ismeretlenségből a top bűnözők közé emelendő bankrablócsapat 4 tagja egyébiránt mind szimpatikus, profi és kimért figurákból áll. A csapat vezetője (szerintem) az USA zászlaját stilizáló maszkban tevékenykedő Dallas, rajta kívül ott van még a Kane & Lynch pszichopata figurájára hajazó Wolf, a dörmögő hangú néger Chains illetve személyes kedvencem a SlipKnoT bandából szabadult Hoxton. A menüben a háttereken is eme úriemberek szerepelnek és azt kell mondjam, baromi jól néz ki ez a dizájn. 

A játékban a célunk - meglepő módon - különböző, megfelelően nagystílű rablóakciók végrehajtása lesz, de becsúszik közé egy menekülős, utcai harcos és túszmentős akció is. A helyszínek száma meglehetősen csekély; egyelőre mindösszesen 6 pálya közül választhatunk. Azért egyelőre, mert merem remélni, hogy a későbbiekben kapunk újakat. Nem is azért, mert könnyen megunható lenne ez a 6 pálya, hanem mert ha a többi jövendőbeli pálya is hasonló színvonalú és intenzitású lesz, akkor baromira meg fogja érni a várakozást. A változatosságra igazán nem lehet panaszunk: egy egyszerűbb bankrablással kezdünk, ahol sok filmből ismerős fúrógéppel és padlót átmaró thermite nevű szerrel jutunk be a széfbe; nyílt utcán eredünk a csapatot átverő sofőrünk nyomába és szimultán menekülünk a rendőrök elől; külvárosi gettóban tépjük ki a tetőn keresztül drogkereskedők kövéren megtöltött széfjét, börtönszállító konvojt megtámadva mentjük ki a megbízónk számára fontos emberkét; szigorúan őrzött helyről emelünk el gyémántokat, majd végül de nem utolsó sorban egy kéz alatt beérkező aranyrúd-szállítmányt kaparintunk meg egy mészárszék területéről.. egyszóval, izgalmakból nem lesz hiány. Maguk a pályák iszonyat hangulatosak, végig az az érzése az embernek, mintha egy vérbeli akciófilmbe csöppent volna.

A pályákon jónéhány különböző objektívát kell teljesítenünk, ahogy haladunk előre, pl. a fúró vagy körfűrészek (amik időről időre leállnak), esetleg C4 felszerelése, helikopterünk védelme, számunkra VIP személyek védelmezése, kísérgetése. Ezek egy része teljesíthető egyedül is, de sokkal könnyebb és egyszerűbb, ha ezt többedmagunkkal tesszük. Ez nagyban emlékeztet a Left 4 Dead 2 egyes elemeire, (mint pl. különböző generátorokat kellett bekapcsolnunk vagy az autó számára kellett összegyűjteni x számú benzineskannát) de ezek itt sokkal többször és változatosabban fordulnak elő, ergo sokkal, de sokkal nagyobb szerepet kap az összedolgozás, a csapatmunka. Külön kiváló ötlet az, hogy az egyes objektívák minden újrajátszás során random változhatnak. Pl. az első pályán a bankmenedzser mindig más szobában, emeleten található, a túszmentős pályán a 4 börtönszállító közül mindig másikban van a keresett személy és van, hogy nem sikerül első próbálkozásra kimenekíteni a helyszínről, stb... Így ritkán ugyanaz a forgatókönyv, ismét egy plusz pont a változatosságra!

A játék előrehaladtával kapunk xp-t, amit a játék stílusosan pénzben számol nekünk. Adott küldetések, objektívák vagy challenge-k teljesítéséért és kisebb mértékben a pályákon fellelhető plusz értékek (pl. elszórt pénzkötegek, gyémántok) felszedéséért nő ez az érték. Az adott határ elérésekor szintet (reputation) lépünk, és egy, az általunk választott kaszthoz tartozó bónuszt nyitunk fel. Három kaszt közül "választhatunk": Assault (támadásban jeleskedik), Sharpshooter (kvázi mesterlövész), illetve a támogató Support közül. A kasztok között nem kell konkrétan választani, hisz mindegyik kaszt bónuszait megkapjuk, mihelyst felnyitottuk őket, csupán elméletben érdemes elkötelezni magunkat az egyik mellett. Játék közben a szintlépés elérése előtt szabadon választhatunk, hogy melyik kaszt következő bónuszát szeretnénk megkapni a szintlépés pillanatában. Így kedvünkre váltogathatjuk ezeket, de ismétlem, érdemes egy kasztot végigvinni, így leszünk a leghatékonyabbak csapatunk számára. A felnyitható bónuszok között vannak új fegyverek, ezekhez tartozó módosítások (pontosabb célzás, nagyobb tár, stb..), amelyek egy része látható is lesz a fegyvereken, a különböző lepakolható táskák (lőszeres-, illetve egészségügyi táska) hatóerejét növelők, pár "perk" (pl. több sebzést bírunk, több lőszer lehet nálunk), illetve ún. crew bonus-okat, amik rajtunk kívül minden csapattársunknak biztosítanak az egész játék során pl. jobb célzást, több életerőt, stb.. A kasztok megfelelően ki vannak egyensúlyozva, valóban minden új bónusz hasznos, nincs olyan, amelyik csak helykitöltő lenne. Az új fegyverek kiválóan kiegészítik a korábbiakat (pl. a mesterlövész a távcsöves puska mellé shotgunt kap, a shotgunnal operáló supportos pedig távolra is kiváló MP5-öt szerezhet). 

Szükségünk is lesz minderre, ugyanis az ellenfél, vagyis a sün-osztag igencsak meg fog minket izzasztani a legtöbb helyen. Ezen a téren van a legtöbb hasonlóság a Left 4 Dead és a Payday között. A rend őrei is hasonló számban fognak megjelenni mint a fertőzöttek, de tényleg RENGETEGEN lesznek, kiváltképp igaz ez a bizonyos időközönként induló Assault-okra, amikor minden lehetséges emeletről, bejáraton, sőt még helikopterekről is csak özönlenek a kékruhások. Néha már az volt az érzésem, hogy nem csak az adott város össze rendőrét mészároltuk le, de lassan az egész állam rendfenntartó állományát vezényelik ki egy 'sima' bankrabláshoz. Azon kívül, hogy az alap rendőrök, sőt a biztonsági őrök is mesterlövészi pontossággal lőnek ránk (ami egyfelől érthető is) vannak különféle speciális egységek, amikkel NAGYON meg fog gyűlni a bajunk. Itt van pl. a Shield, aki egy szemből teljesen áthatolhatatlan rohampajzzsal ront ránk, a Taser nevű rohadék egység, aki elektromos sokkolóval akár fél percre lebéníthat sőt teljesen ki is üthet minket; a Splinter Cell főhősére hasonlító Cloaker, akit messziről fel lehet ismerni de pillanatok alatt odaér hozzánk és egyetlen mozdulattal földre terít minket (akárcsak a Charger a Left 4 Dead 2-ben) és persze itt van a Payday 'Tankja' a Bulldozer, aki erős is, sokat is bír és kb. csak szemből sebezhető normálisan. Mindegyik ellen van bevált taktika természetesen, ki kell tapasztalni mindet, de nagyon hasznos ötlet az, hogy az ilyen speciális egységeket (sőt, a lopakodós résznél a sima őröket is!) egy gombbal kijelölhetjük, hogy csapattársaink is lássák őket. Állítólag a biztonsági kamerák kilövése segíti a csapatot, de érdemben ezt még nem tapasztaltam sosem.

Ha mégis földre küldtek minket, akkor egy adott ideig még lődözhetünk a pisztolyunkkal (bleed out), de ha addig nem szed fel minket csapattársunk, akkor hamar kifekszünk. Ilyenkor még menthetők vagyunk, de nem sokáig. Ha nem sikerül értünk jönnie senkinek sem, akkor a rendőrök kedves ölelésébe kerülünk (custody). Innen csak úgy szabadíthatnak ki minket, ha becserél csapatunk egy túszt. A túszejtés viszonylag egyszerű: ha van kötözőzsinegünk, akkor üvöltsünk rá egy civilre, kötözzük meg és várjuk meg míg a rendőrség hajlandó lesz a cserére. Ez az idő drasztikusan megnő, ha tűzharcok során véletlenül (?) lelövünk civileket, sőt vannak kifejezetten túszok kiszabadítására beküldött FBI-os muksók is. Igencsak ritka esetben rendőröket is térdre kényszeríthetünk, ilyenkor ők is túsznak számítanak. 

A játék technikai részét tekintve szerintem egyedül a Crysis 2-re maszturbáló emberek fognak fanyalogni. Steam-es játék, kiválóan optimalizálva, igényesen kidolgozott modellekkel, textúrákkal, szuper animációkkal. A hangok nagyon is a helyükön vannak, a fegyverek teljesen megkülönböztethetők a lövéshangok alapján, és külön kiemelném a zenét, ami főleg az Assault-ok alatt adrenalinbombaként hat. 

Igazán komoly hibákat nem találtam a játékban, (ha leszámítjuk a matchmaking eléggé instabil voltát) csupán néhány játékmeneti dolgon változtatnék szívem szerint. Ilyen például az, hogy néha TÚL pontosan lőnek a zsaruk. Oké, hogy komoly kiképzésen átesett emberek, de az, hogy a sima sün is átlő a füstbomba keltette vastag füstfüggönyön és SOSEM hibázik, az már kicsit gyanús (kis WH-sok..). Bár érdekes módon civileket sosem találnak el, mi annál többször fogjuk szegény ártatlanok életét elvenni véletlenül, mert kedves szokásuk, hogy a tűzharc kellős közepébe besétálnak és a hülyébbik fajtája a fejét takarva ácsorog a repkedő töltények viharában. Ez kicsit azért életszerűtlen, de még mindig nem hatalmas hiba. Egy másik dolog, amit picit jobban kiegyenlíthetnének az a lőszerellátás, hiszen hiába van lőszeres táskánk és hiába vehetjük fel a lelőtt rendőröktől a minimális mennyiségű plusz lőszert mégis rengetegszer fogunk lőszerhiányban szenvedni. Utolsóként még egy kis kívánság: könyörgöm legalább 1 gránátot vagy molotov koktélt vihessünk magunkkal :D

A játék tőlem 4 pontot kap az 5-ből. A Payday: The Heist egy tisztességesen összerakott játék, kiváló hangulattal és körítéssel. A fejlődési rendszer és a változatos objektívák garantálják a szavatosságot, ha haverokkal játszuk a játékot akkor pedig rendkívüli mértékben addiktív és sokkalta szórakoztatóbb lesz az egész. Az egészben már csak hab a tortán az, hogy várhatóan a későbbi patchek hoznak majd újabb pályákat, fegyvereket és finomítanak a fentebb említett játékmeneti dolgokon. Legalábbis nagyon remélem :)

 

------------------------------
Játék Info:
Fejlesztő: Overkill Software
Kiadó: SONY Online Entertainment
Év: 2011
------------------------------
Hivatalos honlap: http://www.overkillsoftware.com/payday/

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rockerlalee.blog.hu/api/trackback/id/tr863337246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lahil 2011.10.29. 12:39:47

Jó teszt lett,már hallottam a játékról de ezzel most még jobban felkeltetted az érdeklődésem. :)

Je m'appelle Théo · http://www.theosblog.blog.hu 2011.10.29. 23:15:48

nagyszerű teszt, bár jobban örültem volna, ha videót látok belőle :)

Mick Kramer · www.youmustread.blog.hu 2011.10.30. 00:30:12

Most már tényleg ideje lesz új gépet vennem :) Király írás ;)

SushiCat 2011.11.01. 07:53:43

Nagyon jó kis írás, teljes mértékben egyet értek vele! Viszont nem tudom hogy hiba-e, de pl. Panic Room pályán ált. 2-3 max 4 perc kell ahhoz, hogy leszálljon a heli,mert ugye mindenkit ki kell nyírni hózzá, nah most valamelyik nap legalább 10, sőt még lehet több percig is ott kellett rostokolnom, mire leszállt az a sz*r és nem jött több sün. Kicsit idegölő volt:D

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2011.11.01. 08:43:17

@SushiCat:
Sajnos van amikor a tetőfeljáróval szembeni ház tetején csoportosulnak a sünök, és ott kempelnek. Persze mi nem látjuk őket alapból, de a helikopterpilóta meg ágál ellene.. ilyenkor a párkányon ugrálva le szoktam szedni őket, bár ha sokan vannak akkor két ugrás után földön vagyok.. :(

commandoom 2011.11.01. 10:52:22

szerintem is jó játék kipróbáltam, de azok a sokkolós zsaruk azért már túlzás az egy dolog h sokkól de a végtelenségig???? -_-"

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2011.11.01. 17:02:36

@commandoom:
Hehe, ezért jó shotgunnal játszani, mert sokkolás közben is lődöz az emberünk és shotgunnal max. 2 lövés így is a Taser.. :)