HTML

LaLee's Blog

Különféle netes tevékenységeim publikálására jött létre ez a blog... PC játékok, zenék, vízipipa és sok más egyéb...


E-mail: rockerlalee@vipmail.hu

Skype: lalee_blog



Info

A 9. évadtól a videók csak a YouTube-on elérhetőek, a blogra nem kerülnek fel.
A blogon ezentúl csak a zenei megjelenésekkel kapcsolatos infók frissülnek.

LiNKEK

Utolsó kommentek

Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)

-=RockerLaLee=- 2015.06.16. 23:24

(utoljára módosítva: 2012. februárs 28.)

-=RockerLaLee=- ? Mit akar ez jelenteni?

Öhm.. ez ugyebár a nicknevem. Lássuk sorjában:

1.  -=Rocker..: 
A kezdetekkor külsőmet és zenei ízlésemet indikálta ez a kis előtag. Manapság, ha az általam hallgatott műfajokat tekintjük, akkor lehetnék post-rocker, melodic hardcorer vagy akár orosz trancecore-er is. 2009. októbere óta leginkább csak a -=LaLee=- nevet használom. Csak így sallangmentesen. 

2. ..LaLee=-:
Gondolom nem mondok újdonságot, hogy nem az igazi nevem a Lajos. Hogy mégis ez a nicknevem az azért van, mert az eredeti nevemet nem igazán szeretem. Másfelől régen még amikor betárcsázós internetünk volt, a szüleim szóltak, hogy ne lógjak annyit a neten. Így hát mindent sietve kellett csinálni. E-mail cím készítésekor valamiért a Lajos név ugrott be, így ez lett az első e-mail címem. Ezen a címen ismertem meg egyik ex-páromat, és végülis Ő "ragasztotta" rám ezt a Lali nevet. Annyira hatásos volt, hogy az ő szülei 2 év után jöttek rá, hogy igazából nem is Lali vagyok, plusz azóta szinte minden közeli ismerősöm már így szólít.

Kis megjegyzés:
Nem nehéz dolog, és szerintem ez elvárható dolog: tanuljuk már meg leírni a nevemet, ha lehet. Nem lelee, lelle, lale, lalle. Ha névről van szó, alapból nagybetű, kivéve ha nickneve eleve kisbetűvel van írva (pl: freddyD, badfear, stb...). Másrészt nem hinném, hogy olyan nehéz megjegyezni 5 azaz öt betűt: L-a-L-e-e. 

Én már feladtam a reményt.


Mik a kedvenc játékaid?
Egy szép Top 5-ös listám van ezekről és soha nem fog változni :)

#1: The Operative: No One Lives Forever
#2: Gothic I & II
#3: Mafia: The City of Lost Heaven
#4: Grand Theft Auto: Vice City
#5: Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia



FreddyD-, Reactor-, stb..- kopizó vagy!

'Divat' rámondani mindenkire, hogy "kopizik". Nos, lehet, hogy így van. De ha úgy vesszük nem freddyD vagy Reactor találta fel ezeket a videókat, hanem James Rolfe (alias Angry Video Game Nerd). De lehet, hogy már előttük is voltak hasonló videók. Én úgy vagyok vele, hogy jótól lopni nem bűn, ha a megvalósítás jó. Véleményem szerint (és a kommentek / nézettségi adatok alapján mondhatom, hogy) színvonalas videókat készítek. Ha még ezek után is egy kalap alá vesztek a szintén kopizó, de embertelen rossz videókat készítőkkel (Aragonfighter, Cod2gamer96, stb..), akkor sajnálom...
 

Dehát az értékelést Reactorról másoltad!

Való igaz, hogy a legelső videóm értékelése nagyban hasonlított Reactoréhoz, viszont próbáltam azt is feldobni egy mozgó karakterrel. Az értékelőt ért sok negatív kritika miatt váltottam, és a második (Fantastic Four) bemutatóm végén már egy teljesen új értékelőt láthattatok, sőt a 4. évadra ismét újítottam rajta, majd a 6. évadnál ismét. Az értékelést valóban Reactornál láttam először és gyakorlatilag rajta és rajtam kívül senki nem csinál ilyeneket, pedig szerintem fontos eleme egy játékbemutatónak: lezárja és összegzi a videóban látottakat. Természetesen nem rakok értékelést olyan játékhoz, ahol nincs értelme mélyebben boncolgatni a játék különböző szempontjait (pl: Pandora's Box) vagy nem lehet, nincs értelme értékelni, mert kis volumenű játék (pl: JFK Reloaded).


Leggyakoribb kérdés: Mivel veszed fel a jeleneteket és milyen videószerkesztőt használsz?

Jelenetek rögzítése:

  • Az esetek 90%-ban regisztrált Fraps

  • A kivételes esetekben (böngészős játék, DOSBox) Bandicam Recorder

  • Régebben kivételes esetekben TechSmith SnagIt 8


Felvételek szerkesztése:

  • 1. és 2. évad: Ulead VideoStudio 11

  • 3. és 4. évad: Cyberlink PowerDirector 8

  • 5. évadtól: Adobe Premiere CS4

  • A 4. évadtól kezdve kiegészítő munkálatokat (intrók, értékelő) Adobe Photoshop és After Effects (CS4) segítségével készítek.

  • A hangok szerkesztésére az ingyenes Audacity nevű programot használom.

 

Aki ezek után megkérdezi, annak nem fogok válaszolni. Ha már látogatja a blogot, az a legkevesebb, hogy megnézze ezt az oldalt. Ha valaki kommentben fogja kérdezni ugyanezt, a komment moderálásra kerül.


Plusz kérdés: Milyen mikrofont használsz?


Hama CS-463. Fekete. Van talpa. Tescoban vettem. 1990 Ft. 
Egy Chord CCU1 kondenzátoros USB-s stúdiómikrofont használok újabban.
 

Hogyan kell használni a Fraps-et, mikrofont, ajtókilincset, stb.. ?

Az ilyen kérdések végett indítottam el a Mesterkurzus rovatomat 2010. nyarán. IDE kattintva elérhetitek az eddig Mesterkurzus cikkeket, amik a különböző programok használatával foglalkozik, illetve ötletekkel és tanácsokkal szolgál számotokra.


Melyik zeneszám van az xy videó alatt az yz résznél?

Az adott videókban megszólaló zeneszámok nevét szereplési sorrendben kiírva mindig megtalálhatjátok a videók végén, a YouTube-on a videó leírásában vagy az adott játékbemutatós bejegyzésnél a blogon.

Nem találtam meg ilyen néven a zenét!

Előfordulhat, főleg olyankor, ha játékok betétdalait, játékokban szereplő zenéket használok fel. Ezeknek a címét szándékosan úgy írom ki, ahogyan az én gyűjteményemben vannak, így ha bárkinek szüksége lenne rá, pillanatok alatt meg tudom találni a szóban forgó zeneszámot.

Miért nincs vlog és let's play videód?

Azért nincs, mert szeretnék igényes tartalmat biztosítani nektek, nem pedig mű-megijedésekkel és dögunalmas gameplay kommentárokkal fertőzni titeket.


Írtam kommentet, de nem sokkal utána eltűnt. Nem tudsz róla valamit?

De tudok.
Hogy moderálok egy kommentet, annak 3 oka lehet:

A) Kultúrálatlan módon fejezted ki nemtetszésedet:
Nem tetszik a videóm? És kommentet írnál erről? Egy tanácsot adhatok: kultúrált, emberi módon fejezd ki magad. Amennyiben így teszel, hasonló módon válaszolok rá, sőt! Ha jó tanácsot is adsz, lehet megfogadom. Ha viszont átvágunk kocsmai stílusba (sz*rvolt a videó, a k**** an***, tanujj meg beszé'ni), akkor figyelmen kívül lesz hagyva a kommented. Ha nagyon tűrhetetlen, akkor ki lesz moderálva, viszont ennek okát oda fogom írni.

B) "Első vagyok!4!!4"
Apád az első.

C) "Honnan tudom letölteni a játékot?" "Adjál már letöltő linket pls!"
Az általam bemutatott játékokat az Internetről tudod letölteni. Hogy honnan pontosan? Keresd meg, keress rá. Én hogyan csináltam szerinted?! Biztonsági okokból mindenféle warez linket kerülök mind a blogomon, mind a YouTube csatornámon és e-mailben is. Tény, hogy néha nem egyszerű megtalálni egy-egy játékot, de ha nekem sikerült, akkor nektek is fog!

Mutasd már be légyszíves az XY játékot...

Igen, meglepő, de szoktam kapni ajánlásokat. Küldhettek ajánlásokat, DE a sorozat címe ugyebár LaLee's Games (LaLee játékai), ami azt jelenti, hogy csak olyan játékokat fogok bemutatni, ami nekem megvan és ismerem, tehát abszolút nem garantálom, hogy amit ajánlotok azt be is mutatom.

Ritkán vannak videók! / Mikor lesz már új videó?

Dolgozom, a szabadnapjaimon tudok csak videózni. / Akkor lesz új videó, amikor elkészül és feltöltöm.

Tudnál segíteni emailben vagy Skype-on?

Igen, szívesen segítek bárkinek, akinek gondja akadt a blogolással, videókészítéssel, vízipipával és tanácsra, segítségre van szüksége. AMENNYIBEN ilyen kérdéseid vannak, írj egy e-mailt (rockerlalee@vipmail.hu) vagy vegyél fel Skype-on (lalee_blog).  


Nem értem a videó-állapotjelzőt!

A videó-állapotjelzőt átszerkesztettem, mostmár áttekinthetőbb.
Különböző kiírások lehetnek abban a dobozban:

  • Nincs aktuális projekt:  
    Ez azt jelenti, hogy még nem született meg fejben az új bemutató. Ilyenkor az Isten tudja mikor lesz következő bemutató.
     
  • Tervezett hossz., Aktuális rész, Felvétel, Összedolgozás, Szinkron..
    Ilyenkor már dolgozom a videókon.. Itt láthatjátok, hogy melyik részével épp mennyire vagyok készen.
     
  • Publikálás folyamatban...  
    A videót épp renderelem vagy feltöltésre készen / feltöltés alatt áll. Ha ezt látod, akkor már legfeljebb 24 órán belül nézhető a videó.

 

Mi ez a Live Adás Info gomb?

2010 elejétől vannak élő (live-adások) a LaLee's Blogon. Ez a gomb ezeket az adásokat hivatott 'reklámozni', 'bejelenteni'. Ha szürke a gomb, akkor még nincs betervezve élő adás, de ha színes a gomb, akkor rákattintva a soron következő Live adás idejét és főbb témáit tudhatjátok meg. 

 

A live adásokon való részvételhez ERŐSEN AJÁNLOTT a
LIVE ADÁS SZABÁLYZAT
elolvasása és betartása. Köszönöm!

 

 

Egy fontos dolog még...

A mai YouTube-kurválkodás és nézettség-koldulás mellett talán furcsának tűnik, de engem nem érdekel sem az, hogy hányan nézik meg a videóimat, sem az, hogy hány feliratkozóm van vagy hogy 30 ember leiratkozik, mert ritkán van új videó. Nekem - szerencsére - semmiféle bevételem nem származik a videózásból, Ez csak egy hobbi. Nem vagyok YouTube partner. Nem akarok lájkokat, feliratkozásokat kunyerálni és nem akarom, hogy KÉNYSZERÍTVE legyek a videókészítésre.

Ennek megfelelően senkinek semmiféle magyarázattal nem tartozom a videók tartalmát és megjelenésük sűrűségét illetően.

A célom a videózással mindössze annyi, hogy kevésbé ismert, elfeledett, különleges játékokat ismertessek meg veletek az informativitás és szórakoztatás határán egyensúlyozva. Igyekszem olyan videókat készíteni, hogy belőlük minden lényegeset megtudj az adott játékról, hogy onnan már csak megszerezni és telepíteni kelljen.

Hogy a Rossz PC Játékok Sorozatnál is megjelent néhány videóm? Ez elég hírnévre-vágyás-gyanús nem? Nos, egyszerű a megoldás. Vegyük példának a War Traint. Láttam a videót, és jó poénnak tűnt, hogy megcsináljam a kiegészítő videót, ezzel is kerekebbé, egészebbé téve freddy bemutatóját. A közös nyári különkiadás? Nekem egy közös videó freddy-vel egy olyan esemény volt, amiről a Rossz PC Játékok Sorozattal való megismerkedésem óta álmodtam, és így megvalósult. Aki ebben az önreklámozást vagy a hírnévre vágyást látja, azt szívből sajnálom. A mai trendekkel szemben a videóimban is a játékok a főszereplők, nem én. Amikor én is látszódom a képernyőn az azért van, mert az adott részt úgy lehet a legjobban előadni. Korábban az ilyen jeleneteknél csak a játék borítója vagy fekete háttér ment, most jobb az?!


Interjúk velem:

Aki esetleg kíváncsi további részletekre rólam, annak itt van a 2009. januárjában készült YeshNo. blog interjúnak az első és második része, illetve a Kérdezz - Felelek válaszvideók első , második , harmadik része.

2011 decemberében a Gamefighters blogos PCVeterán interjúvolt meg engem a zenei kérdéskörben, ezt ITT olvashatjátok.

2015 év elején a Magyar Szinkronos Játékok csatorna vezetője, Mokaficek kérdezett pár igen jó kérdést, az interjú ITT elérhető.

 


 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rockerlalee.blog.hu/api/trackback/id/tr161189540
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása