Mostanában elég sűrűn láttam a City Interactive új játékának a Sniper: Ghost Warrior-nak a trailerét, illetve Rossz PC Juniorokon is bemutatta valaki és nem nézett ki rossznak. Csak ennyi kellett a kíváncsi természetemnek, be is szereztem magamnak.
Ha kíváncsiak vagytok, hogy hova jutott a City Interactive a Battlestrike-ok és Terrorist Takedown-ok óta, kattintsatok a 'tovább' gombra és megtudjátok...
Az egész elején szólnék, hogy a Sniper cím ne vezessen félre titeket, ez NEM 'A' Mesterlövész legenda folytatása. A City Interactive-nak is van egy Sniper című sorozata (eddig a Sniper: Art Of Victory, aka. A Győzelem Művészete nevű jelent meg), annak a 2. része eme játék.
Nos hát, lássuk. A főmenü egész ötletes, a mozgó 2D-s háttér szuperjól néz ki. A legelején a profilkészítéskor meg kell adnunk jelszót is (??), nem tudom miért, gondolom az online játék miatt. (De felesleges, City-s játékokkal nem hinném, hogy hatalmas online csaták zajlanának.)
City-s játékban nem látott módon egy oktatópályával kezdünk, aminek az eleje gyakorlatilag megegyezik a Modern Warfare 2 elejével. Ne féljetek, sok-sok hivatkozás lesz még más játékokra is, hehehe :) Az oktatópálya második része egy lopakodást bemutató rész, gyakorlatilag egy bújócska 5 katonával. De amint jól elbújtunk és 1 percig nem találnak ránk, máris továbbmehetünk, és kezdődhet a kaland..
A történet nem nagy szám: egy Dél-amerikai szigetcsoporton adott egy bizonyos General Vasquez nevű hadvezér, akit eliminálni kell, mert.. mert nagyon gonosz és csúnya is. Egy Rodriguez nevezetű beépített emberünknek hála sikerül rálelnünk a generálisra. Az első pálya a merényletből áll, de a lövést túléli (csodálatos módon, mert én konkrétan torkon lőttem..) és el is menekül a helyszínről, üldözőbe kell vennünk, plusz a lebuktatott Rodriguezt elrabolják. A 2. küldetésben aztán lelövik csapattársunkat O'Neill-t is, úgyhogy az első fél óra játék alatt annyival sokkol minket a program, hogy mély depresszióba eshetünk akár.. persze, csak viccelek :)
A játék során 2 karaktert irányíthatunk: Tyler Wells mesterlövészt (alias Alpha 9) illetve a Delta hármas rohamosztagot, azon belül is egy Anderson nevű katonát. Az első 4-5 pálya kizárólag mesterlövészes-osonós, utána egymást váltogatják a lopakodós részek és a rajtaütések a rohamosztaggal. Ez egész jól meg lett oldva: az egyik pályán Tylerrel nekünk kell leszednünk egy ellenséges mesterlövészt, illetve fedezni a rohamosztagot, a következő pályán pedig ugyanazt az időintervallumot élhetjük át a rohamosztag szemével, látjuk, hogy mesterlövészünk leszedi a másikat, stb.. Igazán jók ezek a részek.
Kb. 10 perc játék után, széles mosolyra húzódott a szám: "Hé, ez nem is olyan rossz.. van hangulata is..". Az első benyomás tényleg szuper, O'Neill kolléga segit nekünk, terelget minket a dzsungelben, szinte unfair a helyzet az ellenfélre nézve. Utána jön a már emlitett merénylet, amit a generális túlél. Itt és az ez utáni pályákon kezdődtek a bajok.
Korábban panaszkodtunk, hogy a City-s ellenfelek mesterséges intellgenciája rossz. Nos, úgy néz ki lengyel kollégáink megelégelték a sok szidást és gondolták idevágnak nekünk ezzel. Sikerült. Az ellenfelek szeme olyan, mint a sasé (nem, nem olyan csipás), mintha távcsőoptikás látással születtek volna. Kb. 6-700 méterről kiszúrnak úgy, hogy növényzet takarásában vagyunk, hasalunk, árnyékban és ghilie suitban. Felfoghatatlan. És ez állandó a játék során, nem 1-2x történik meg. Van, hogy a növényzet miatt nem is látod (és ő sem kellene hogy lásson) de lő Rád. De még hogyan! Többször láttam, hogy nem is felém tartja a kalasnyikov csövét, hanem a társára fogja de engem talál el a lövés! Piszok irritáló, elhihetitek. Szokásos AI-bambaságot nem láttam, egyszer figyeltem meg egy éppen fa mellett egy helyben futó gyalogost, de ez előnyös volt legalább.
Rengetegszer éreztem úgy, hogy maga a játék az ellenfél pártján állt. Egy épület bal oldalán kellett volna továbbmennem egy teherautóhoz, de két ellenfél nézett velem farkasszemet (szerencsére erről ők nem tudtak). Taktikai brillianciámat használva megkerülésre adtam a fejemet. A másik oldalról könnyen lelőhettem volna őket, még mindig az előbbi irányba figyeltek. De nem tehettem meg, mert a sziklafalnál az árnyékban 3 katona nézett rám (ismét nem vettek még észre). És nem lehetett tovább taktikázni: 3 katonából 2-t tudtam kilőni mindig, a harmadik ugyan nem ért el a riasztó gombjához de már ment a sziréna. (Hozzáteszem, hogy hangtompítós a puska, tehát nem a hangja riaszthatta a tábor többi tagját.) Úgyhogy ilyen ez a játék. Mesterlövész meg lopakodás, én elfogadom, hogy mindig velem szembe rak ellenfeleket, de akkor legalább adna egy alternatív kerülőutat, mint minden más játék...
Szerencsére egy másik City-s betegség, az ineffektív fegyverek is a múlté: a puska és a pisztoly tökéletes, mindkettő szinte mindig egy lövéssel öl, a csodakés helyett pedig dobókésünk lett. Az ellenfél fegyvereit is használhatjuk, de ezt leginkább rohamosztagosként fogjuk igénybe venni, mivel a géppuskánk elég hamar kifogy a lőszerből. Ezen kívül található gránát, illetve egy horgony + kötél, amivel adott helyszíneken felmászni vagy épp leereszkedni fogunk tudni (akárcsak a Call Of Juarez 2-ben, Thomas lasszójával).
És igen, VAN medikit a játékban nem is akármilyen! Egy külön gombbal tudjuk magunknak beadni a gyógy-injekciót (szerintem adrenalint, mivel mellkasba szúrjuk), amiből egyszerre 5 lehet nálunk. Általában 3 darabbal kezdünk, de pályákon elszórva vannak elsősegély szekrények, ott találunk bőven. Érdekes, hogy a játék nem a manapság szinte alapvető "trollos" megoldást (vagyis regenerálódik az életerőnk, életjelző csík sincs) használja, hanem a klasszikus életerőcsíkosat, de mégis szimpatikussá tették ez utóbbi módszert: ha 30 életerőpont alá esünk és kicsit félrevonulunk a harcból, feltöltődünk 30 életerőpontra. Igazán nagylelkűnek mondható ez a módszer, főleg a korábbi Heat Of War módszerhez képest....
A játék egyébiránt a DragonBlade-hez hasonló nagy tolvaj. A már említett tréningpálya eleje, a küldetés feladatait jelölő számok, a betöltőképernyők, az olajfúrótornyos pálya mind-mind Modern Warfare copy, sőt a Call Of Juarez 2 és Modern Warfare-ből ismerős "betöröm-az-ajtót-és-bullet-timeban-lelövök-mindenkit" módszer is itt van.. de legalább jól néz ki, és könnyít a dolgunkon. Sima bullet time is van a játékban, mint pl. a Commandos IV-ben. (Igaz, a Call Of Duty 2 óta a CoD sorozatban is van 'levegő visszatartás' de a bullet time effekttel párosítva eddig egyedül a Commandos IV-ben láttam). A Sniper Elite-ből pedig átvették a fejlövésekkor megjelenő effektet, amikor is a kamera végigköveti a kilőtt töltény útját. (Ez az effekt egyébként az előző Sniper: Art Of Victory-ban is benne volt.) Hihetetlen látványos egyébként, de mégiscsak lopás.
A grafikát hagytam utoljára, de erről igazából nem sok mindent tudok mondani. A Chrome 4-es motor kiválóan szuperál, hangulatos és szép helyszíneken járhatunk, habár a Call Of Juarez 2-ben minden szebb volt kicsivel, talán a világos-sötét helyek aránya nincs jól eltalálva, nem tudom.
Összességében a játék nálam egy 3,5-et érdemel az 5-ből, a City eddigi legjobb játéka; ha nem emberfeletti látással rendelkező katonák ellen kellene harcolnunk, simán akár egy négyest is kaphatna, ANNAK ELLENÉRE, hogy pofátlan tolvaj, mert többé-kevésbé jól alkalmazza az átvett dolgokat. Majdnem, City, majdnem... már csak egy kis eredetiség kellene a játékaidba.
-----------------------------
Játék info:
Fejlesztő: City Interactive
Kiadó: City Interactive
Év: 2010
-----------------------------
Hivatalos honlap: http://www.sniperghostwarrior.com
Utolsó kommentek