HTML

LaLee's Blog

Különféle netes tevékenységeim publikálására jött létre ez a blog... PC játékok, zenék, vízipipa és sok más egyéb...


E-mail: rockerlalee@vipmail.hu

Skype: lalee_blog



Info

A 9. évadtól a videók csak a YouTube-on elérhetőek, a blogra nem kerülnek fel.
A blogon ezentúl csak a zenei megjelenésekkel kapcsolatos infók frissülnek.

LiNKEK

Utolsó kommentek

Sniper: Ghost Warrior cikk

-=RockerLaLee=- 2010.06.29. 15:34

Mostanában elég sűrűn láttam a City Interactive új játékának a Sniper: Ghost Warrior-nak a trailerét, illetve Rossz PC Juniorokon is bemutatta valaki és nem nézett ki rossznak. Csak ennyi kellett a kíváncsi természetemnek, be is szereztem magamnak. 

Ha kíváncsiak vagytok, hogy hova jutott a City Interactive a Battlestrike-ok és Terrorist Takedown-ok óta, kattintsatok a 'tovább' gombra és megtudjátok...

 

 

Az egész elején szólnék, hogy a Sniper cím ne vezessen félre titeket, ez NEM 'A' Mesterlövész legenda folytatása. A City Interactive-nak is van egy Sniper című sorozata (eddig a Sniper: Art Of Victory, aka. A Győzelem Művészete nevű jelent meg), annak a 2. része eme játék.

Nos hát, lássuk. A főmenü egész ötletes, a mozgó 2D-s háttér szuperjól néz ki. A legelején a profilkészítéskor meg kell adnunk jelszót is (??), nem tudom miért, gondolom az online játék miatt. (De felesleges, City-s játékokkal nem hinném, hogy hatalmas online csaták zajlanának.)

City-s játékban nem látott módon egy oktatópályával kezdünk, aminek az eleje gyakorlatilag megegyezik a Modern Warfare 2 elejével. Ne féljetek, sok-sok hivatkozás lesz még más játékokra is, hehehe :) Az oktatópálya második része egy lopakodást bemutató rész, gyakorlatilag egy bújócska 5 katonával. De amint jól elbújtunk és 1 percig nem találnak ránk, máris továbbmehetünk, és kezdődhet a kaland..

A történet nem nagy szám: egy Dél-amerikai szigetcsoporton adott egy bizonyos General Vasquez nevű hadvezér, akit eliminálni kell, mert.. mert nagyon gonosz és csúnya is. Egy Rodriguez nevezetű beépített emberünknek hála sikerül rálelnünk a generálisra. Az első pálya a merényletből áll, de a lövést túléli (csodálatos módon, mert én konkrétan torkon lőttem..) és el is menekül a helyszínről, üldözőbe kell vennünk, plusz a lebuktatott Rodriguezt elrabolják. A 2. küldetésben aztán lelövik csapattársunkat O'Neill-t is, úgyhogy az első fél óra játék alatt annyival sokkol minket a program, hogy mély depresszióba eshetünk akár.. persze, csak viccelek :)

A játék során 2 karaktert irányíthatunk: Tyler Wells mesterlövészt (alias Alpha 9) illetve a Delta hármas rohamosztagot, azon belül is egy Anderson nevű katonát. Az első 4-5 pálya kizárólag mesterlövészes-osonós, utána egymást váltogatják a lopakodós részek és a rajtaütések a rohamosztaggal. Ez egész jól meg lett oldva: az egyik pályán Tylerrel nekünk kell leszednünk egy ellenséges mesterlövészt, illetve fedezni a rohamosztagot, a következő pályán pedig ugyanazt az időintervallumot élhetjük át a rohamosztag szemével, látjuk, hogy mesterlövészünk leszedi a másikat, stb.. Igazán jók ezek a részek.

Kb. 10 perc játék után, széles mosolyra húzódott a szám: "Hé, ez nem is olyan rossz.. van hangulata is..".  Az első benyomás tényleg szuper, O'Neill kolléga segit nekünk, terelget minket a dzsungelben, szinte unfair a helyzet az ellenfélre nézve. Utána jön a már emlitett merénylet, amit a generális túlél. Itt és az ez utáni pályákon kezdődtek a bajok.

Korábban panaszkodtunk, hogy a City-s ellenfelek mesterséges intellgenciája rossz. Nos, úgy néz ki lengyel kollégáink megelégelték a sok szidást és gondolták idevágnak nekünk ezzel. Sikerült. Az ellenfelek szeme olyan, mint a sasé (nem, nem olyan csipás), mintha távcsőoptikás látással születtek volna. Kb. 6-700 méterről kiszúrnak úgy, hogy növényzet takarásában vagyunk, hasalunk, árnyékban és ghilie suitban. Felfoghatatlan. És ez állandó a játék során, nem 1-2x történik meg. Van, hogy a növényzet miatt nem is látod (és ő sem kellene hogy lásson) de lő Rád. De még hogyan! Többször láttam, hogy nem is felém tartja a kalasnyikov csövét, hanem a társára fogja de engem talál el a lövés! Piszok irritáló, elhihetitek. Szokásos AI-bambaságot nem láttam, egyszer figyeltem meg egy éppen fa mellett egy helyben futó gyalogost, de ez előnyös volt legalább.

Rengetegszer éreztem úgy, hogy maga a játék az ellenfél pártján állt. Egy épület bal oldalán kellett volna továbbmennem egy teherautóhoz, de két ellenfél nézett velem farkasszemet (szerencsére erről ők nem tudtak). Taktikai brillianciámat használva megkerülésre adtam a fejemet. A másik oldalról könnyen lelőhettem volna őket, még mindig az előbbi irányba figyeltek. De nem tehettem meg, mert a sziklafalnál az árnyékban 3 katona nézett rám (ismét nem vettek még észre). És nem lehetett tovább taktikázni: 3 katonából 2-t tudtam kilőni mindig, a harmadik ugyan nem ért el a riasztó gombjához de már ment a sziréna. (Hozzáteszem, hogy hangtompítós a puska, tehát nem a hangja riaszthatta a tábor többi tagját.) Úgyhogy ilyen ez a játék. Mesterlövész meg lopakodás, én elfogadom, hogy mindig velem szembe rak ellenfeleket, de akkor legalább adna egy alternatív kerülőutat, mint minden más játék...

Szerencsére egy másik City-s betegség, az ineffektív fegyverek is a múlté: a puska és a pisztoly tökéletes, mindkettő szinte mindig egy lövéssel öl, a csodakés helyett pedig dobókésünk lett. Az ellenfél fegyvereit is használhatjuk, de ezt leginkább rohamosztagosként fogjuk igénybe venni, mivel a géppuskánk elég hamar kifogy a lőszerből. Ezen kívül található gránát, illetve egy horgony + kötél, amivel adott helyszíneken felmászni vagy épp leereszkedni fogunk tudni (akárcsak a Call Of Juarez 2-ben, Thomas lasszójával). 

És igen, VAN medikit a játékban nem is akármilyen! Egy külön gombbal tudjuk magunknak beadni a gyógy-injekciót (szerintem adrenalint, mivel mellkasba szúrjuk), amiből egyszerre 5 lehet nálunk. Általában 3 darabbal kezdünk, de pályákon elszórva vannak elsősegély szekrények, ott találunk bőven. Érdekes, hogy a játék nem a manapság szinte alapvető "trollos" megoldást (vagyis regenerálódik az életerőnk, életjelző csík sincs) használja, hanem a klasszikus életerőcsíkosat, de mégis szimpatikussá tették ez utóbbi módszert: ha 30 életerőpont alá esünk és kicsit félrevonulunk a harcból, feltöltődünk 30 életerőpontra. Igazán nagylelkűnek mondható ez a módszer, főleg a korábbi Heat Of War módszerhez képest....

A játék egyébiránt a DragonBlade-hez hasonló nagy tolvaj. A már említett tréningpálya eleje, a küldetés feladatait jelölő számok, a betöltőképernyők, az olajfúrótornyos pálya mind-mind Modern Warfare copy, sőt a Call Of Juarez 2 és Modern Warfare-ből ismerős "betöröm-az-ajtót-és-bullet-timeban-lelövök-mindenkit" módszer is itt van.. de legalább jól néz ki, és könnyít a dolgunkon. Sima bullet time is van a játékban, mint pl. a Commandos IV-ben. (Igaz, a Call Of Duty 2 óta a CoD sorozatban is van 'levegő visszatartás' de a bullet time effekttel párosítva eddig egyedül a Commandos IV-ben láttam). A Sniper Elite-ből pedig átvették a fejlövésekkor megjelenő effektet, amikor is a kamera végigköveti a kilőtt töltény útját. (Ez az effekt egyébként az előző Sniper: Art Of Victory-ban is benne volt.) Hihetetlen látványos egyébként, de mégiscsak lopás.

A grafikát hagytam utoljára, de erről igazából nem sok mindent tudok mondani. A Chrome 4-es motor kiválóan szuperál, hangulatos és szép helyszíneken járhatunk, habár a Call Of Juarez 2-ben minden szebb volt kicsivel, talán a világos-sötét helyek aránya nincs jól eltalálva, nem tudom.

Összességében a játék nálam egy 3,5-et érdemel az 5-ből, a City eddigi legjobb játéka; ha nem emberfeletti látással rendelkező katonák ellen kellene harcolnunk, simán akár egy négyest is kaphatna, ANNAK ELLENÉRE, hogy pofátlan tolvaj, mert többé-kevésbé jól alkalmazza az átvett dolgokat. Majdnem, City, majdnem... már csak egy kis eredetiség kellene a játékaidba.

-----------------------------
Játék info:
Fejlesztő: City Interactive
Kiadó: City Interactive
Év: 2010
-----------------------------
Hivatalos honlap: http://www.sniperghostwarrior.com

 

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rockerlalee.blog.hu/api/trackback/id/tr472118775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

$a$ koma 2010.06.29. 23:39:17

Jó kis teszt,sok pontban egyetértek Veled.

Benyo513 2010.06.29. 23:43:21

Mindenre van magyarázat.
"Kb 6-700 méterről kiszúrnak úgy, hogy növényzet takarásában vagyunk, hasalunk, árnyékban és ghilie suitban."
Egy ninja szem technikával ellát 2KM-s körzetben és 360fokos szögben lát.

"Többször láttam, hogy nem is felém tartja a kalasnyikov csövét, hanem a társára fogja de engem talál el a lövés!"
A golyók rosszul működő bumeráng módjára repülnek.

És a medikitről pedig annyit hogy Far Cry 2 copy. Ha 2 csík (vagy több?) alá ment az életem magam téphettem ki a golyót a lábamból és visszatöltődött 2(vagy több?) csíkra. És az hogy magadat döfködöd tűvel ugyanúgy a Far Cry 2-ből van.

Killah · http://killahokorsegei.wordpress.com/ 2010.06.30. 09:37:45

aTrailer, a képek, és a borító alapján nem mondanám hogy rossz játék. De nem is ez alapján kell ítélni :D

bander95 2010.06.30. 23:07:19

Még a nem oda célzó ahova lövő puskát is lopták... emlékszel még a Civil war Secret missions-re? :D

Lac@ 2010.07.01. 02:05:29

A Bad Company-ben is tüvel döföd magad.
A puskás trükköt meg a Wanted köríves lövéséről másolták.

phara000 2010.07.01. 09:32:39

@Benyo513:

Ez nem mérvadó! Egyátalán nem biztos, hogy onnan copyzták, sőt!

Egyébként próbálj már meg egyedi, még nem felhasznált gyógyítási módot kitalálni ami játékba is illik...

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.07.01. 10:03:53

@Lac@:
Azért nem a Far Cry meg a Baad Company találta fel ezeket a módszereket. A mostmár ősrégi Project IGI-ban is már animált injekcióval töltöd az életet.

A nem oda célzó puska története meg szerintem nem copyzás, sőt nem is szándékos esemény, csak egy sima bug.

atiscool 2010.07.01. 11:28:31

te jó isten... inkább nem olvasom el :/ a teszteket soha se olvasom el, nem szeretem őket :D ... mert hosszúak és nemszeretek olvasni :S

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.07.01. 11:57:35

@atiscool:
Erre mondják angolosan, hogy "Up yours, suit yourself."

Dj.Pk 2010.07.01. 13:59:45

Valóban egészen Far Cry-san néz ki...

fxcpr0 2010.07.01. 14:22:47

Leszedtem én is ezt a csodát, tökéletesen telepítem, mindent megcsinálok, de futtatásnál Konfigurációs hibát ír ki..el is ment a kedvem a játéktól.
Már többször is újratelepítettem, nem egy ősrégi gépem van, és olyan helyről szedtem le, ahonnét többen is jelezték már, hogy futtatták a játékot rendesen.

Leírtak alapján, és képek-videók szerint is jólenne, de sajnos nekem nemmegy.

bander95 2010.07.01. 14:33:07

Talán nem leszedni kéne? Vagy ha ősrégi géped van emg se kéne próbálni

fxcpr0 2010.07.01. 19:24:57

"Nem egy ősrégi gépem van"..
Először szerintem tanulj meg olvasni, és írni.
A gépemen akár 2szer is tudnám futtatni lagg nélkül..

A leszedésről meg: Citys játékért ki ad ki pénzt LaLeen kívül? :D

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.07.01. 22:28:46

@fxcpr0:
Ezért a játékért talán LaLee sem adott pénzt.

Killah · http://killahokorsegei.wordpress.com/ 2010.07.02. 10:50:27

@-=RockerLaLee=-: szerintem a többire gondolt. (a Citys körkép)

fxcpr0 2010.07.02. 13:47:48

@Killah: Pontosan. De úgylátsszik ezt nemfogom tudni kipróbálni.

Je m'appelle Théo · http://www.theosblog.blog.hu 2010.07.02. 20:14:54

nekem megvan a "Sniper: Art of Victory" már az sem volt olyan vészes, leszámítva a csodakést és a sasszem őröket

Urgod 2010.07.02. 21:22:54

@-=RockerLaLee=-: Jó kis teszt lett. Amúgy már a Call of Juarez első részében is kellett/lehetett lasszót használni. Minden esetre nem fogom kipróbálni.

Dryenful 2010.07.04. 13:05:24

Egyébként az egy bizonyos szint alatt visszatöltődik az életed az a Max Payne-ben is van.És az őrök biztos hogy emberek?Lehet hogy robotok.

iWiPEyOurFaCE 2010.07.05. 13:34:06

A robotoknak van vérük? Bár ma már minden megoldható.

Elkezdtem játszani a játék teljes változatával, hangulatos, szerethető egy City-s (manapság egyre javuló) játékhoz képest. Viszont a "Sasszem őrök" valami hihetetlen bosszantóak.

"Az első pálya a merényletből áll, de a lövést túléli (csodálatos módon, mert én konkrétan torkon lőttem..)"

Az hogy torkon lőtted valószínűleg valami bug lehetett, mivel mikor lősz (pont akkor) felrobban a cső a ház előtt, és a lökéshullám eltaszítja a célpontunkat, ezért a golyó mellémegy. A másik megoldás hogy eleve arra lőttél amerre esni fog, de valahogy mindenképp mellé kellene mennie... Az alaptörténet szerint legalábbis...(Egyébként nagy gratuláció az elemzéshez.Remek lett)

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.07.05. 14:43:22

@iWiPEyOurFaCE:
Igen, robbant arrafelé valami, de 100%, hogy az én lövésemtől esett hanyatt, plusz még vér is fröccsent a nyaktájékáról. Lehet, csak véletlen.

Benyo513 2010.07.06. 10:32:01

@iWiPEyOurFaCE: Egy szó. Androidok. Ha emberi testet öntenek rá akkor tudnak vérezni de csak minimális mértékben. A többi "vér" pedig az androidok belsejében található folyékony anyagok.

Killah · http://killahokorsegei.wordpress.com/ 2010.07.07. 13:52:07

Robotok, amikre egy ilyen vörös festéket tartalmazó zacskót raktak, és bőrt húztak rájuk.

Stephen200 2012.06.20. 10:29:40

Én olyat is találtam, hogy egy fa kerítés mögött állt ellenfelem, és amikor meglőttem őt a kerítésbe ment a golyó és nem belé.
Meg volt két őr, akik feltámadtak!
Itt is van csodakés féle, az E gombbal működik.

Samai Tamás 2021.08.19. 19:39:34

na ide is leírom, mert eddig nem tűnt fel, hogy ilyet is lehet! :D Mindig kiléptet az oldalról... Hali, most olvastam a Sniper Ghost Warrior írásos tesztet. Feltűnt, hogy az AI éles látását emeled ki negatívumnak. Ezt sokan tetszik, de ez nem teljesen így van, ahogy elsőre hinné az ember. Direkt kipróbáltam és igazam is lett. Van egy csík az valahol a hud-on ami a mozgásodtól és pl attól függően megy felfelé, hogy bokorban vagy meg ilyesmi. Tehát hogy mennyire látszol. Na most alapjáraton nem téged lőnek az ellenfelek akkor sem, ha néha betalálnak, hanem random kezdenek el oda lőni, ahonnan lőttél. Ha egy ideig fekve maradsz és meg sem mozdulsz, akkor észre fogod venni, hogy a piros csík lemegy, vagy nem tudom már hogyan működött és azt is észre veheted, hogy nem találnak el, csak kb oda lőnek. Ez még érthető hiszen egy tapasztalt katona hamar ki tudja találni, hogy melyik irányból lőttek. Szóval itt nem arról van szó, hogy a bokorban is látnak és el is találnak. Legnehezebb fokozaton próbáltam és tisztán érződött, hogy csak az irányomba jönnek a golyók nem pedig konkrétan rám. És amikor elkezdtem a bokron belül mozogni, akkor kezdtek eltalálni, amikor teljesen mozdulatlanul feküdtem, akkor egy idő után abbahagyták a lövést ahogy a csík is elkezdett visszamenni. Mivel tetszenek a tesztjeid, mert a jót is meglátod nem csak a rosszat ezért nem bírtam ki, hogy valahogy ne jelezzem ezt, mert még ha így is idegesítő lehet, de minden ember félreérti ezt a dolgot. Ez az azóta megjelent Sniper Ghost Warriorokban is így van. Ha lokalizálták a helyzetedet, akkor utána oda fogják tolni a mortart és random lövöldöznek ak-val 1 km-ről is akár. Olyan apróságokat észre veszel játékokban, de ez mégis elkerülte a figylemed. A City Interactive elős valóban jó játéka az a Sniper Ghost Warrior volt, de ott van pl az Alien Rage is, ami egyáltalán nem rossz játék. De ott vannak még a Dogfight részek is, amik rövid ideig azért le tudtak kötni és nem voltak borzalmasak!
süti beállítások módosítása