HTML

LaLee's Blog

Különféle netes tevékenységeim publikálására jött létre ez a blog... PC játékok, zenék, vízipipa és sok más egyéb...


E-mail: rockerlalee@vipmail.hu

Skype: lalee_blog



Info

A 9. évadtól a videók csak a YouTube-on elérhetőek, a blogra nem kerülnek fel.
A blogon ezentúl csak a zenei megjelenésekkel kapcsolatos infók frissülnek.

LiNKEK

Utolsó kommentek

Mesterkurzus: 1. rész - Az elmélet

-=RockerLaLee=- 2010.07.26. 11:51

Az új rovatot két részre osztom, így 2 új rovat lesz. Az egyiknek még nem találtam ki jól hangzó nevet, a másik viszont a Mesterkurzus lesz.

Ebben olvashatjátok a véleményem a játékbemutatókról, pontosabban arról, hogy hogyan készül egy-egy ilyen bemutató, én hogyan szoktam csinálni és, hogy szerintem mik számítanak az ilyen videóknál. Ha gondoljátok felfoghatjátok egyfajta tutorialnak is. Több részes lesz, egyelőre az első részt olvashatjátok, ami inkább elméleti dolog, mintsem gyakorlati..

Figyelem: az alant olvasható írás tartalma szubjektív, saját véleményemet fejezi ki, így részrehajlás, elfogultság is lehet benne!

 

Mielőtt belevágnátok az egész videózásba, érdemes előtte átgondolni, mit is szeretnétek, mi a célotok a videózással? 

- mások szórakoztatása (pl. Rossz PC Játékok Sorozat)
- tájékoztató jelleg (új játékok, demók, bétaverziók) (pl. Maximum Games) - kritikák 
- magatok szórakoztatása, hobbi (pl. jómagam)
- alibi: csinálok videókat, mert híres akarok lenni, mint freddyD

Aki itt az utolsót választaná, az szerintem hozzá se kezdjen. Sajnos ez a játékvideós 'szakma' olyan fajta, hogy tényleg csak a legjobbak lesznek híresek, és még közülük is csak 1-2-nek adatik meg az a lehetőség, hogy profitáljon belőle. Ez is legjobb esetben évek alatt történik meg, úgyhogy szerintem nem érdemes erre alapozni egy videós karriert. Legalábbis nem a legelején.

Aki - hozzám hasonlóan - nem elsősorban a közönség miatt csinál videókat, hanem mert egyszerűen ez a hobbija, ezt szereti csinálni, szóljon, mert még nem találkoztam ilyennel. Nem mondom azt, hogy, amit én csinálok követendő példa, inkább óva intelek titeket ettől. :)

A két legáltalánosabb cél a szórakoztatás és az informálás, és ez osztja 2 fő csoportra a játékvideókat: játékbemutatókra és kritikákra.

Lássunk egy rövid összefoglalót a játékbemutató és a kritika pro-kontráiról:

 

Játékbemutatók:

Cél: Jó vagy rossz játékok viszonylag részletes bemutatása, szubjektív véleménykifejtéssel, egyedi jelenetekkel, szórakoztató formában.

  • Pro:

- Egyedi videók, egyedi tartalommal
- Szórakoztató kommentár, jelenetek
- Nem igényel különösebb ismeretet a játékvilágon belül
- Részletes, sokszor magával ragadóbb videók
- A lazább, kötetlenebb szerkezet miatt nagyobb szabadság a kreativitásnak

  • Kontra:

- Kevésbé tájékoztató jellegűek
- Nem formális jellege miatt "komolyabb" közönség nem biztos, hogy értékeli
- Időigényesebb, több odafigyelést kíván a szerkesztés

 


 

Kritikák:

Cél: Főként jó játékok elemzése, áttekintése, legtöbbször objektív szempontból, adott szempontok szerint.

  • Pro:

- Remek promóciós videók, kedvet csinálhat a játékhoz
- Formális mivolta miatt 'komolyabb' közönség is értékeli (pl. újságok)
- Kevesebb időt és odafigyelést kíván a szerkesztés (kivétel a kommentár)

  • Kontra:

- Kevés egyénileg felvett jelenet, legtöbbször gameplay és trailer videókat tartalmaz
- Középhaladó-haladó szintű ismereteket igényel a játékvilágon belül (szakszavak, játék fejlesztésének háttere, stb..)
- Az általában kötött szerkezet miatt kevesebb mozgástér a szerkesztőnek

 

Én mindenképp a játékbemutatókat pártolom, mivel szerintem érdekesebb, színesebb, egyedibb és szórakoztatóbb videók, mint a kritikák, amik játékszakmai szempontból általában 'profibbak', de az egészet a kommentár viszi el a hátán, és kevésbé a jelenetek.

Ez ne rettentsen el senkit, aki jobban kedveli - és úgy érzi, hogy jobban értene - a kritikákhoz, hajrá!

 

Folytatás hamarosan...

 


 

 

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rockerlalee.blog.hu/api/trackback/id/tr412176914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Njugi · http://belabafs.blog.hu/ 2010.07.26. 12:40:33

Ahogy elmondtad,vannak, a játékbemutatók és a kritikák, ez a 2 legnépszerűbb. Viszont mi a helyzet azokkal, akik bemutatják 2-3-4 (vagy több) részen keresztül a játékot, és a végén egy 3-4-5 perces értékelést, összefoglalást csinálnak (játékjelenetekkel, vagy anélkül, és sokszor pontozással)? Ha ebből a szempontból nézzük, eleje játékbemutató, vége kritika, és ez mindkettő előnyeit ötvözheti - ezekkel akár az összes kontra szempontot megszüntetve - például nálad és Reactornál efféle felépítés dominál. Én mindenképpen az ilyet részesítem előnyben (persze ha jól van megcsinálva).

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.07.26. 12:49:37

@Njugi:
Reactor videói egyfajta keverékek a kritika, bemutató és kvázi végigjátszás videók között, ennek ellenére én őt is a játékbemutatókhoz sorolom a jelenetek változatossága és a poénok miatt.

ateszka1 2010.07.26. 14:27:25

En is inkabb a reactor tipusat szeretem.picit a tied is olyan,csak a tiedbe nem annyira vegigjatszas tipusu.o meg egy olyan ember,aki 15 reszt is kepes csinalni egy jatekbol.ehhez azert mondjuk kell nemi idegrendszer.

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.07.26. 15:10:55

@ateszka1:
Ha olyan lenne egy játék, akkor én is csinálnék annyit. Játékok kérdése az egész, Vice City-ről pl. 20-25 videót simán megtudnék csinálni.

Pedomaci :D 2010.07.26. 16:43:08

LaLee te egy isten vagy hogy ilyet csináltál. Ezzel annyit fogsz segiteni nekem mint álllat. Állandóan vázolom a bemutaatókat hogy mit kell mondani felvenni stb de sosem jön össze. De ezzel... Mégegyszer kösz.

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.07.26. 17:01:07

@Eagle Eye II:
Örülök, hogy tetszik, de ez még csak az elméleti rész.

A következőkben lesznek részek a különböző videószerkesztőkről, blog.hu-s felületről (gyakori kérdésekkel, mint pl. "Hogyan cseréljem le a fejlécet?"), stb...

e.h. 2010.07.27. 09:14:41

Én is köszönöm
ja és ha te vagy az isten akkor lehet 3 kívánságom?

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.07.27. 10:52:14

@e.h.:
Téves. Isten az Isten, LaLee csak halandó LaLee. Kívánságokat pedig a jótündér / dzsinn / aranyhal osztogat :)

Dryenful 2010.07.27. 12:25:19

Na jól van kezdjük a legelején.Mi az az objektív meg szubjektív?Ez valami külföldi specialitás?

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.07.27. 12:51:40

@Dryenful:
Amíg nem találnak egy olyan magyar megfelelőt, ami nem hangzik röhejesen addig marad ez a 2.

Szubjektívan írni = saját véleményt, tapasztalatokat leírni. Pl. blogok, élménybeszámolók.

Objektívan írni = tényeket, dolgokat közölni, személyes vélemény nélkül. Pl. újságok, híradók, stb..

De ne nekem kelljen már tanítani titeket.

Dryenful 2010.07.27. 16:13:11

@-=RockerLaLee=-: Rendben köszönöm a nyelvtanórát :)

Killah · http://killahokorsegei.wordpress.com/ 2011.07.01. 14:10:59

nekem ilyen fura jelek jönnek be :(... asszem betűnek vagy minek hívják őket. Mikor lesz videó??????????????????????????
jelentkezek a minecraft szeróra. 6 éves vagyok, és 2 napja minecraftozom

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2011.07.01. 14:42:09

@Killah:
Az mi? :D
Cinkes, mert 2-4 éves korig lehet csak jelentkezni a szerverre. Aki több, mint 4 éves azzal csoportosan LEGOzunk a legközelebbi óvodában csendespihenő alatt. Oda jöhetsz, megadom az ovi IP-jét: 455.#0LE.nurzery, jelszó: kockásfülű nyúl. Problem?

GrazorBourne · http://perfectinsanity.blog.hu/ 2011.09.10. 08:54:03

LaLee én azért kezdtem el 1x végigjátszást és most pedig bemutatót, mert szeretem. Szóval 2en vagyunk!:D

alantas8 · http://alantas.webnode.hu/ 2012.04.08. 23:59:43

Hát Lalee tényleg marhajó, hogy ilyet csináltál.Hárman vagyunk én is azért szeretnék belekezdeni, mert érdekel.Jah igen és a blog.hu-t sem értem teljesen. :D
süti beállítások módosítása