HTML

LaLee's Blog

Különféle netes tevékenységeim publikálására jött létre ez a blog... PC játékok, zenék, vízipipa és sok más egyéb...


E-mail: rockerlalee@vipmail.hu

Skype: lalee_blog



Info

A 9. évadtól a videók csak a YouTube-on elérhetőek, a blogra nem kerülnek fel.
A blogon ezentúl csak a zenei megjelenésekkel kapcsolatos infók frissülnek.

LiNKEK

Utolsó kommentek

Resident Evil 6 cikk

-=RockerLaLee=- 2013.06.16. 00:32

irasos_teszt_Resident_Evil_6.png

A tavalyi év igencsak örvendetes volt a Resident Evil rajongói számára, hiszen 2 RE játék is napvilágot látott: az Operation: Raccoon City és a sorozat 6. része. Előbbi PC-re hamarabb megérkezett, azonban a Resident Evil 6 csak nemrég került átportolásra. Az Operation: Raccoon City-t nagyjából 10 perc játék után meguntam és az elvárásaimat méginkább a sorozat 6. részébe invesztáltam. Hogy mennyire bántam meg ezt a döntést, az a cikkből kiderül...

A cikkhez kattints a 'Tovább' gombra!

Nem mondanám magamat a Resident Evil nagy ismerőjének. Legelőször a játék 2. része került a kezeim közé még fiatalabb koromban, ahol az első helyszín és a karakterem hullájából falatozó zombik képernyőre fröccsentett véres Game Over felirata akkoriban igencsak megfélemlített. Olyannyira, hogy a harmadik rész teljesen kimaradt az életemből és az alig pár éve megjelent Resident Evil 4-re figyeltem fel csak legközelebb. Ugyan végigjátszottam, de a billentyűzettel való célzás rémálma miatt kizárt, hogy még egyszer nekifussak. Az ötödik rész már minden szempontból jobban tetszett. Bár az egeres célzást megoldották (halleluja?) viszont halálos quicktime event-jei voltak, még az outro-ban is! Ezt követően vártam az Operation: Raccoon City-t, hiszen úgy tűnt az előzetesek alapján, hogy végre nem begőzölt spanyol falusiak és fertőzött négerek fognak az életünkre törni, hanem a RE-s gyökerekhez visszatérve ismét ZOMBIK! Zombirajongóként ez már elég volt ahhoz, hogy kipróbáljam a játékot, azonban hihetetlenül unalmas volt már az első pár perce is a játéknak, úgyhogy ráhagytam.

irasos_teszt_Resident_Evil_6_01.jpg

Ezek után pedig jött a Resident Evil 6, látott és győzött is. Az alapszituáció nagyban hasonlít a RE 2-s eseményekhez: elszabadul egy vírus, amely élőholtakká változtatja az embereket, köztük a Raccoon City-s incidens részleteit feltárni szándékozó USA-elnököt is. A kezdő jelenetben már láthatjuk is, hogy ez bizony nem fog neki összejönni, hiszen Mr. President agyvelejét személyesen Leon S. Kennedy loccsantja ki. Miközben elindul a felelősök keresése, illetve a kvázi túlélésért folytatott küzdelem, a világ túlfelén, Kínában is felüti fejét a fertőzés és a világ legnépesebb országában több, mint ciki az ilyen. Alapból Leon szerepében indulunk, akinek ezúttal új társa is akad egy Helena nevű hölgy személyében.  Igazából ez a történet egynegyed része csupán. A többi három részben a RE 5-ös Chris Redfield és társa, Piers Nivans szerepében kell egy mentőakció-félét levezényelni; a RE 2-ben még csak kislány, immáron azonban ügynök Sherry Birkin-nek kell egy Jake Muller nevű "terroristát" megvédenie, míg az utolsó fejezetben az addigra már meggyűlölt Ada Wong szemszögéből is átélhetjük a történéseket. Szerencsére nagyon jó lett a történetvezetés, hiszen több ponton is összefonódnak a különálló sztorivonalak: Leonékat megmenti Ada, Sherry-ék segítenek Leonéknak legyőzni óriási mutánsokat, Adát pedig folyton üldözi Chris és Piers. Ezeket az eseményeket átélni mindkét fél szemszögéből hatalmas élmény és motiválja az embert a többi fejezet kipróbálására is.

irasos_teszt_Resident_Evil_6_07.jpg

Emiatt a játék számomra szinte abbahagyhatatlan volt. Ezt lehet érteni átvitt értelemben is és sajnos szó szerint is, ugyanis a játékban szinte nincs üresjárat. Például Ti találkoztatok már olyan játékkal, amit egyszerűen nem lehet megállítani? Hiába hozod be a Pause Menu-t, a játék ettől még megy tovább: a karakterünk szépen leguggol és böngészi a telefonját és ha nem egy nyugodt helyen tesszük mindezt, akkor bizony meghalunk annak rendje s módja szerint. Ez nem kicsit idegesítő, főleg mert nem egyszer hívtak telefonon miközben játszottam és egyszerűen még az Alt + Tab kombó sem állítja le a játékot, úgyhogy kezdhettem újra az előző checkpointtól. Értem én a szándékot arra, hogy ez mennyire reális meg minden, de ez egy picit túlzás volt szerintem. Annál is inkább szükség lett volna több üresjáratra, mert eléggé oda kell figyelni a környezetünkre, ha nem akarunk szenvedni a játékkal.

Oda kell figyelnünk pl. hogy minden létező és összetörthető ládából megszerezzük a lőszert, mert a játék során szinte mindig lőszerhiányban fogunk szenvedni. Egy túlélőhorror játékban ezzel nincs is baj, és mondjuk a Leon-os részeknél még úgy ahogy megértettem ezt, de az kicsit érdekes, hogy Piers-ként hivatásos katonaként kevesebb lőszerem volt, mint amikor a Jake-es kampányt csináltam. Be lehet állítani ugyan a játék indításakor, hogy legyen-e végtelen lőszer, de az meg egyrészt cheat-ként hat, másfelől az már a ló túlsó oldala szerintem. Habár ilyen lőszeres ládák elég sok helyen vannak, legtöbbször mégsem lőszer van bennük, hanem skill pontok. Ez is jó, sőt szükséges, de eléggé felháborító, mikor egy nagyobb csata közepette rohangálsz ládákat összetörni 2-3 lőszerrel és 3-ból 3 ládában egy-egy skillpontot jelképező sakkfigura van.. hát azzal ki vagyok segítve, köszönöm.

irasos_teszt_Resident_Evil_6_06.jpg

Nem rossz ez a skill-rendszer egyébként, hiszen általában az ellenfelek után is kapunk skillpontokat, amiket fejezetek között költhetünk el különböző extra tulajdonságokra, mint pl. gyors újratöltés, nagyobb sebzés, stb.. Annyi a trükk az egészben, hogy egyszerre maximum 3 ilyen skillünk lehet aktív és elég borsos áruk van a magasabb szintűeknek. Szerintem a 2 leghasznosabb skill egyébként a Breakout, amely segítségével gyorsabban ki tudjuk szabadítani magunkat a zombik vagy más ellenfelek "öleléséből", illetve a Field Medic, amelynél a társunk megdob minket pár gyógytablettával miközben felkapar minket a földről. 

Igen hasznos ez utóbbi skill, ugyanis a gyógyító cuccokkal is igen csínján bánik a játék. Ugyebár megmaradt itt is a hagyományos Gyógy-spray, ami olyan mint a fehér holló, illetve a megszokott zöld és piros növények. Ezeket ugyanúgy lehet kombinálni mint korábban, azonban kicsit más hatást fejtenek ki. Anno ha összemixeltünk egy piros és zöld növényt, sokkal többet gyógyultunk tőlük, mint mondjuk egy sima zöldtől, azonban itt tablettákat kapunk értük. Alapból egyet, két zöldet összemixelve hármat, míg három zöldet vagy egy zöldet és egy pirosat vegyítve 6 tablettát kapunk. Ezeket betárazhatjuk a gyógyszeradagolónkba és egyesével visszatölthetjük az életerő-négyzeteinket. Nem rossz megoldás, bár a korábbi valamiért jobban tetszett nekem.

irasos_teszt_Resident_Evil_6_03.jpg

Ha okosan játszunk egyébként, akkor ritkán fogunk a földre kerülni. Az alap ellenfeleket elég könnyű elintézni, még nagyobb tömegben is. Hiába jönnek a zombik, a mindenható Leon-féle pörgőrúgás vagy kés még mindig a leghatékonyabb módszer ellenük, a nagyobb ellenfelek támadásai elől pedig simán elvetődhetünk. Ez az elvetődés amellett hogy egész jól néz ki, kiválóan használható tűzharcok során is: ha elvetődtünk még - Max Payne módra - akármeddig maradhatunk a földön fekve, ahol tudunk előre-hátra araszolni, lőni, elgurulni, sőt néhány ügyességi rész is ezekre a mozdulatokra alapul, ami üdítő színfolt a játék során. A különböző logikai feladványok közül egyébként van 1-2 igencsak beteges is, de legtöbbjük kimerül a különböző kulcsok keresésében. Apropó, játék közben - akárcsak az ötödik részben - elvétve találhatunk kék színű kígyós emblémákat, amelyeket szétlőve egy-egy információmorzsát tudunk az adott szereplőkről unlockolni, amelyet később az extrák menüben tudunk elolvasni.

irasos_teszt_Resident_Evil_6_02.jpg

Visszatérve az ellenfelekre, itt sem panaszkodhatunk. Capcom-os hagyományokhoz híven nagyon beteges lényekkel fogunk megküzdeni. Alapból a zombik között is vannak 3 méteres dagadt behemótok vagy a katakombákban középkori fejszékkel hadonászó rothadó dögök, de van egy másik fajta fertőzött is, az ún. J'avo-k, akikben az a pláne, hogy a bekapott sebesülés által mutálódnak: pl. ha megsebzed a karját, akkor baromi nagy izmos, csápos kart növeszt magának, vagy ha lelövöd a fejét, akkor hajlamos hatalmas szarvasbogár-szerű csápokkal neked rontani vagy konkrétan egy marha nagy darázs nő ki belőle és immáron repülő ellenfélként kell vele számolnod. A különböző főellenfelek is eléggé el lettek találva és legtöbbször NAGYON kemény küzdelemben adják meg magukat, értsd: képzelj el egy hatalmas, élő Transformers-dinoszaurusz lényt, akit 2 fejezeten keresztül próbálsz megölni, vagy például Ustanak, aki gyakorlatilag az egész Jake-Sherry kampányt végigkíséri..

irasos_teszt_Resident_Evil_6_04.jpg

A történet szerintem nagyon jól ki van dolgozva és ami külön nagyon-nagyon tetszett az a zombis Leon kampány. A lángoló, romos utcák már a RE 2-ben is nagyon jók voltak, de ilyet láttunk már több játékban is. Na de milyen menő már egy zombikkal megpakolt utasszállító repülőgépen, egyetemi kollégiumban vagy a zsúfolt kínai nyomornegyedben kerülgetni a hörgő-nyöszörgő élőholtakat? Oltári jó volt még a Jake kampányban a vakító fehér laboros vagy a havas hegycsúcsos rész is, ahol tényleg alig látni valamit a hóviharban és szinte már Te is sürgeted magadat, hogy megtaláld a szükséges dolgokat és a menedékházat. Zseniálisak ezek a részek és sajnáltam, hogy csak a Leon és Jake kampány során voltak ennyire hangulatosak a helyszínek. Egyetlen rész volt, amit a végén már nagyon untam, mégpedig az amikor egy adott helyen 3 kulcsot kellett megszerezni úgy, hogy közben több Rasklapanje nevű dög üldözött minket. Ezekről azt kell tudni, hogy sok lövést kibírnak, aztán kettészakadnak és ha nem teszed ártalmatlanná a felsőtestét, akkor újra visszacsatlakozik az alsóhoz és kezdődik minden elölről. Persze, ki lehet ütni őket egy pár percig, de akkor is halhatatlanok. Elsőre még igencsak adrenalinpumpáló volt a szűk helyen kerülgetni őket, de miután mindegyik kampányban eljátssza ezt a játék már kicsit lejárt lemez volt a végére.

irasos_teszt_Resident_Evil_6_05.jpg

Még egy említésre méltó eleme a játéknak a járműhasználat. Ugyan csak meghatározott részeken de alkalmunk adódik helikopterbe, katonai terepjáróba, gyorsasági motorra vagy akár szakadt kínai bárkára szállnunk. Értelemszerűen utóbbi nem annyira adrenalinbomba, de különösképp a motoros üldözés nagyon izgalmas. Különböző quicktime event-ek tarkítják ezeket a részeket is, amelyek jóval könnyebbek lettek az előző részekben tapasztaltakhoz képest és piszok látványosak is.

A grafikáról és zenéről rosszat nem tudok mondani, őszintén szólva ezeket nem is nagyon néztem a játék során, annyira lekötött maga a történet és annyira pörög az akció, hogy nem sok időnk van bámészkodni. 

A játékot természetesen lehet kooperatív módban is játszani, hiszen az Ada kampány kivételével mindegyikben adott a 2 szereplő, illetve vannak olyan multis módok is, hogy pl. más játékába csatlakozhatsz be zombiként vagy más ellenfélként. Ezekről bővebben nem tudok nyilatkozni, mivel nem próbáltam ki, és igazából annyira nem is vonz ez a része a játéknak.

irasos_teszt_Resident_Evil_6_11.jpg

A játék szerintem megérdemel 5-ből 5 pontot. Írhatnék még a játékról oldalakat, de a történetből nem akarok lelőni poénokat, meg egyébként is, ez az a játék, amit ki kell próbálnia mindenkinek, aki kicsit is szereti a Resident Evil-t. Aki inkább csak a zombikért van oda annak bőven elég lesz a Leon kampány, egy elég durva csattanós befejezésért ott a Chris kampány, a Jake kampány számomra a leglebilincselőbb, "leghírósabb" volt, míg az Ada kampányból kiderül a játék legnagyobb csattanója, amiért érdemes azt is végigvinni. Egyszóval, próbáljátok ki 2013 egyik kiváló játékát!

------------------------------
Játék Info:
Fejlesztő: Capcom
Kiadó: Capcom
Év: 2012 (konzol), 2013 (PC)
------------------------------
Hivatalos honlap: http://www.residentevil.com/6/?lang=en

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rockerlalee.blog.hu/api/trackback/id/tr345362894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akossss91 2013.06.21. 13:02:36

Érdekes, hogy Laleenak ennyire tetszik ez a játék, míg a legtöbb játékújságíró illevte RE rajongó lehúzta a vérbe.
Állítólag a Capcom azért portolta ár a Revelationst 3DS-ről, mert kvázi így kértek bocsánatot a Resident Evil 6 miatt.

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2013.06.21. 13:58:11

@akossss91:
Nekem többet fizettek.. :D

Viccet félretéve, én csak egy egyszeri játékos vagyok, akinek vagy tetszik egy játék, vagy nem. Felőlem jöhetnek a hardcore RE-fanok, hogy ez így meg úgy nem igazi Resident Evil, de őszintén kit érdekel? A játékélményen változtat valamit? Nem hiszem. Maximum a játék eszmei értékét csorbítja, hogy ha kilóg a sorozatból, de a Call of Duty-s, Splinter Cell-es ámokfutás után szerintem ezt meg sem lenne szabad említenie senkinek.

Meg alapból, ha már szidni kellene valamelyik RE-részt, akkor az az Operation: Raccoon City lenne..

Lawyer96 2013.06.25. 21:17:39

Nekem is mindenki azt mondtam , hogy ez egy szar , én meg azt mondtam hogy akkor játsszál a cod-al , én a Leon kampányt egyből kijátszottam , az volt a kedvencem és a többi is jó volt , számomra egy nagyon jó élmény volt és csak sajnálni tudom a capcom-ot hogy csinálnak egy nagyszerű játékot és erre lehúzzák , mindenben egyet értek amit írtál
süti beállítások módosítása