HTML

LaLee's Blog

Különféle netes tevékenységeim publikálására jött létre ez a blog... PC játékok, zenék, vízipipa és sok más egyéb...


E-mail: rockerlalee@vipmail.hu

Skype: lalee_blog



Info

A 9. évadtól a videók csak a YouTube-on elérhetőek, a blogra nem kerülnek fel.
A blogon ezentúl csak a zenei megjelenésekkel kapcsolatos infók frissülnek.

LiNKEK

Utolsó kommentek

Shadow Warrior (2013) cikk

-=RockerLaLee=- 2014.01.13. 17:02

irasos_tesztek_Shadow_Warrior_2013.jpgKözületek hányan emlékeznek az 1997-es Shadow Warrior nevű játékra? Kezeket fel! (Nem, ha pár hónapja, a Windows 7 kompatibilis verzióról hallottál elször, az nem ér...) Nos? Hát igen, nem vagyunk sokan, ami nem is csoda, hiszen 1997 nem a kifutóban lévő Build engine-s játékokról volt híres, hanem a Quake 2-ről. De volt ez a Shadow Warrior, amit felkarolt a Serious Sam játékokat „hádésító" Devolver Digital és mai köntösbe helyezte, a De vajon ez a játék is a Serious Sam HD-khoz hasonló, változtatás nélküli remake vagy az új köntös alatt új tartalom is van?

A cikkhez kattints a 'Tovább' gombra...


Őszintén szólva én számoltam a napokat, mikor jelenik meg a Shadow Warrior, hiszen anno nagyon megtetszett a „ninja-Duke Nukem" koncepció. A történetet illetően nem kell nagy etvaszra számítani: a főhősünk ismét Lo Wang, azonban itt jóval fiatalabb, vagányabb, egyfajta Jackie Chan hasonmás, aki szintén az ismerős Mr. Zillának dolgozik. Jelenlegi megbízatása során egy bizonyos öregembertől kellene megszereznünk a legendás Nobitsura Kage nevű szamurájkardot. Az üzlet természetesen nem a békés módon zajlik le, sőt a képbe az árnyékvilágból származó démonok is bejönnek, hogy teljes legyen a káosz.

irasos_tesztek_Shadow_Warrior_2013_01.jpg

Innentől kezdve természetesen a történet senkit nem fog érdekelni, hiszen a legfőbb cél most is az, mint korábban: ölni: szeletelni és széttrancsírozni az ellenséget. Ehhez rendelkezésünkra fog állni az eredeti játékban szereplő fegyverek nagy része, kezdve a dobócsillagtól, a katanán át az akimbo SMG-ig, sőt még a korábbi nagy kedvenc démonfej is visszaköszön. Új csúzlik is kerültek a játékba, mint pl. nyílpuska, revolver, démonszív, amellyel a közelünkben lévő összes démon megfekszik, stb... A fegyvereket tuningolhatjuk is pénzért, amelyet a pályákon szétszórva, illetve ládákban találhatunk. A fegyvermódosításnál ne várjunk forradalmi újításokat, de a régi, jól bevált dolgok itt is meglesznek: robbanós nyíl, lézeres célzó, miegymás.

irasos_tesztek_Shadow_Warrior_2013_02.jpg

Na de essen szó a kardról is, hiszen ez a játék legnagyobb vonzereje szerintem. A kardharcot leginkább a Zeno Clash / Dark Messiah közelharcához tudnám hasonlítani. Gyors és gyenge, illetve lassabb de erőteljesebb csapások közül választhatunk, illetve ha úgy érezzük, hogy mindenféle segítség nélkül elboldogulunk a karddal, akkor egy opció segítségével beállíthatjuk, hogy a kard suhintásának irányát is mi irányítsuk a kamera mozgatásával. Pöpec! Ahogyan az is, ahogy az ellenfelek darabokra hullanak a csapásaink hatására. Hatalmas élmény, ahogy hadakozás közben látjuk a repülő fejeket, karokat és a hosszábban kettészelt ellenfél lassú, Mátrixos hátraesését. A menüből egyébként választhatunk különböző kardok közül: az alap Nobitsura Kage mellett a fogazott élű, klasszikus Shadow Warrior kard vagy a Zilla Kft. által gyártott lézer katana és a Saints Row-ban látott hatalmas, lila... öö mindegy.

irasos_tesztek_Shadow_Warrior_2013_03.jpg

A felaprítandó hozzávalók (értsd: ellenfelek) terén természetesen feltűnnek a régi ismerősök, mint pl. a gonosz szellemek, de nagy részük új vagy felújított változatban kerül a szemünk elé. Ami nem baj, hiszen attól még, hogy az alapjátékban nem volt repkedő, tüzet köpködő madárdémon és pajzsos tűzlabdákat eregető hústorony, attól még nem dől össze a világ.

Őszintén szólva, ha ennyi lenne a játék, akkor azt lehetne rá mondani, hogy ez egy feltupírozott remake, amely nagyon igyekszik hű maradni az eredetihez. Azonban a készítők voltak oly kreatívak, hogy megspékelték az egészet nem is egy, hanem rögtön KETTŐ fejlődési rendszerrel. Az egyiken Karma pontok segítségével lépkedhetünk felfelé, amelyeket a stílusos és változatos gyilkolás (á lá BulletStorm) és vérrel teli edények gyűjtögetésével szaporíthatunk. A Karma pontokat meglepően sokféle dologra költhetjük el, de leginkább különböző kardtechnikákat, kombókat illetve plusz életet, nagyobb sebzést vehetünk belőlük. A másik fejlődési ág, a Ki (magyarán chi) energia, amelyet kristályokkal növelhetünk. Itt olyan mágikus képességeket fejleszthetünk ki, mint a gyógyítás, ellenfeleket letaroló lökéshullám (Fus do rah?!), stb. Elsőre talán túl soknak tűnhet a lehetőségek száma, de menet közben ki fog alakulni, hogy ki melyik stílust részesíti előnyben.

irasos_tesztek_Shadow_Warrior_2013_04.jpg

Grafikai téren sincs okunk túl sok panaszra. A Serious Sam HD-kból megismert motor dohog a Shadow Warrior alatt is, és még mindig igen szépen néz ki. Erre rájátszik a nagyszerű pályadesign is. A pályák persze lineárisak (milyenek legyenek egy old-school FPS-ben?), de külsőre változatosak és hangulatosak. Van itt nekünk zöldes ködben úszó bambuszerdő, éjszakai japánkertek, tavakkal és rózsaszín szirmaikat hullató cseresznyefákkal övezett hatalmas birtok, lerombolt és égő utcák, amelyek nagyszerűen illeszkednek a történetbe és nem mellesleg szuperül néznek ki. Ez hatványozottan igaz a menüre. A mágikus képességek kiválasztásakor láthatjuk, hogy melyik hatására milyen tetoválás kerül fel emberünk testére, a Karma pontok elköltésével pedig klasszikus japán képeket „egészítünk ki", ami észbontóan jól néz ki. Az egyetlen kifogásolni valóm a grafikával kapcsolatban az az elég sűrű túlexponálás, bár lehet, hogy ez csak az én szememet bántja.

A hangok terén is hasonló a helyzet: a szereplők hangját kölcsönző színészek jól játszanak, ez KÜLÖNÖSEN igaz démoni segítőnkre, Hoji-ra , akinek beteges, kéjes hangjától mindig kiráz a hideg.

irasos_tesztek_Shadow_Warrior_2013_05.jpg

A végére hagytam a játék legjobb tulajdonságát és ami akkor is feljavítaná a játékot, ha minden más tekintetben rossz volna: a hangulat. Ugyanaz a beteges, morbid hangulat árad a játékból, mint anno a Duke Nukem 3D-ből, és persze az eredeti Shadow Warrior-ból. Lo Wang trancsírozás közben ütős egysorosokat is ereget, Hoji állandóan szivat minket, beszólogat nekünk. A pályákon feltűnnek a Hard Reset, Serious Sam, Hotline: Miami és Shadow Warrior játékgépek, amelyekbe mi is dobálhatjuk a pénzünket, vannak ugyanúgy közösülő nyulak, sőt, aki nagyon figyelmes az olyan mókás easter eggekbe futhat bele, mint a régi részből ismerős fürdőző manga-lány, vagy konkrétan az 1997-es grafikával megáldott metróállomás.

irasos_tesztek_Shadow_Warrior_2013_06.png

A játék értékelése 5-ből 5 pont. A 2013-as Shadow Warrior nemhogy méltó utódja az 1997-es eredetinek, de túlmutat azon, hála a készítők kreatív, ötletes újításainak, amelyek nem kicsit feldobják az egyébként monoton öldöklésbe fulladó játékmenetet. Ha tetszett az eredeti Shadow Warrior, mindenképp próbáld ki, ha pedig még nem játszottál az eredetivel, pótold és utána ess neki ennek: nem fogsz csalódni!

------------------------------
Játék Info:
Fejlesztő: Flying Wild Hog
Kiadó: Devolver Digital
Év: 2013
------------------------------
Hivatalos honlap: http://www.shadowwarrior.com/

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://rockerlalee.blog.hu/api/trackback/id/tr565756580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása