HTML

LaLee's Blog

Különféle netes tevékenységeim publikálására jött létre ez a blog... PC játékok, zenék, vízipipa és sok más egyéb...


E-mail: rockerlalee@vipmail.hu

Skype: lalee_blog



Info

A 9. évadtól a videók csak a YouTube-on elérhetőek, a blogra nem kerülnek fel.
A blogon ezentúl csak a zenei megjelenésekkel kapcsolatos infók frissülnek.

LiNKEK

Utolsó kommentek

Mafia II cikk

-=RockerLaLee=- 2010.09.21. 20:31

Milyen benyomást keltett a zseniális Mafia nevű játék folytatása egy első részt fanatikusan imádó, és az új részhez szkeptikusan hozzáálló játékos számára? Vajon ez a játék méltó a Mafia hagyatékára, vagy csúfosan leszerepelt? A cikkből kiderül...

 

 

 

 

 

Az elején hadd mondjak pár szót arról, hogy mit jelent nekem a Mafia sorozat, és az első része a Mafia - The City Of Lost Heaven. A képzeletbeli toplistámon minden idők 3. legjobb játékaként tartom számon, olyan játékokat maga mögé utasitva, mint GTA: Vice City és Heroes Of Might And Magic III. A Mafia erőlködés nélkül leverte nálam a GTA 3-t, a Vice City-t, de még a San Andreas-t is. Hogy miért? Mert közel tökéletes. Ugyanazt az atmoszférát nyújtja, mint a Grand Theft Auto városai, viszont ezt kevésbé elnagyoltan, aprólékos részletekre ügyelve.. leirhatatlan az élmény, amikor Lost Heaven városa magába szippant. A történet szerintem a Keresztapát is lehagyja (kövezzetek meg), a játék végén szinte mindannyian úgy pattantunk fel a székből hogy "B@@@@zmeg!", szinte megsirattuk Paulie-t, egyek voltunk Thomas Angelo-val. De vajon a 2. rész, képes-e ezt a (mondjuk ki) kurva magasra tett lécet elérni, vagy átvinni esetleg...


A Mafia II története gyönyörű felvezetéssel jut el hozzánk. Főhősünk, Vito Scaletta életét kisérhetjük nyomon egészen taknyos 5 éves korától, amikor is Sziciliából az USÁba emigrál családjával. Fiatal korában haverkodik össze Joe Barbaro-val, akivel sok zűrös dologba keverednek bele. Egy ilyen alkalommal Vito-t elkapják és a börtön helyett a katonaságot választja: Sziciliába küldik, mint US Ranger. Később persze visszatér, és a Mafiához hasonlóan szép lassan része lesz a szervezett bűnözésnek. A különbség talán az, hogy mig az első részben Tommynak nem volt választása, itt Vito szinte észrevétlenül jut be az egyik Családba, szinte mi is alig eszmélünk fel, és máris Carlo Falcone osztogatja nekünk a parancsokat.

A történet az első rész sztorijával nagyjából egyenértékű számomra, vannak benne meglepő fordulatok és csavarok, sőt. Első izben $a$ barátommal közösen játszottuk végig a Mafia 2-t és hogy őszinte legyek minden fejezetben (főleg a vége felé), az előző rész csavarjait magunk előtt látva, szinte vártuk, hogy mikor jön az a bizonyos fordulópont, amikor az egész mindenség a feje tetejére áll és megintcsak hangos "B@@@@@zzz" felkiáltással nyugtázzuk a sztoriírók munkásságát. El is jött. A játék leghosszabb fejezetében (azért se mondom el melyikben) szinte 5 percenként kapkodtuk a levegőt, aztán percekig csak szájtátva bámultuk a monitort.. Ilyet még SOHA EDDiG nem tapasztaltam egyik játéknál sem. Zseniális, egyszerűen szólva. A vége kicsit kiábránditó és igazából szerintem nincs lezárva.

A karakterek kidolgozása TÖKÉLETES. Habár az első részhez képest sokkal több fontosabb szereplővel lesz dolgunk, ezek többsége meglepő hirtelenséggel fog kiíródni a játékból. A három Család feje élesen eltér egymástól, a dagadt Derek közelében szinte érezzük a sülthúsos szájszagot, Steve ütős egysorosain mosolygunk, Henry távolságtartását gyanúsnak találjuk, Vito családja imádnivaló, Martyt meg már bekussoltatnánk. Még két szereplő van, aki egyszerűen lenyűgözőre sikeredett: Joe és Leo. A Vinci család consiglieri-je, Leo a börtönben volt kisebbfajta atyaúrIsten, és egy életre lekötelez minket, és a börtönön kivül is rendkivül barátságos és "nem homokos". Gyerekkori barátunk, Joe, pedig elképesztő figura. Szinte minden küldetésben szerepel, züllöt de imádnivaló. Iszik (akár akció közben is), kurvázik, és mindig hatalmas poénokat süt el. Szerintem 100%, hogy az első részben szereplő Paulie-t akarták szimbolizálni Joe karakterével. És sikerült is felülmúlni..

A küldetések az első részhez hasonlóan változatosak. Lényegében a 2 alap fajtán (autós-üldözős és TPS lövölde) kívül egy kissé vérszegényre sikeredett lopakodós rész kapott helyet. A küldetések nagyjából egy megszokott vonalon haladnak: a fejezet elején kelés, csörög a telefon, megkapjuk hogy melyik bárban ült össze a galeri, elmegyünk, beszélünk, autóba ülünk, autóban megbeszéljük a részleteket, elvégezzük a melót, hazamegyünk és alszunk. Ez a végefelé már kezd ugyan unalmassá válni, főleg az autózás. Ezt feldobni igyekezvén, a csehek telepakolták mókás dialógusokkal az autóutakat, úgyhogy nem annyira vészes, hogy sokat kell furikáznunk. Vannak egészen egyedi küldetések is, például rögtön az első 2. világháborús akció, vagy a börtön, ami kifejezetten mókásra sikeredett.

A küldetések során azonban rengetegszer éreztem úgy, hogy ezek csak az első rész küldetéseinek módosított remake változatai. A molotov koktélos kocsmagyújtogatás, a parancs megtagadása, majd adott ember menekülésénél segédkezni, a simlis Családfők, bőrkabátos punkok megdolgozása, mind-mind ismerős motívum lehet az előző részből, de lehet csak én vagyok ennyire rákattanva a klasszikusra.

A TPS rész rengeteget változott az előző rész óta. Helyett kapott a már jól ismert és könnyen használható fedezékrendszer, ami nagyszerűen működik, akárcsak az életerő regenerálódás, jelentősen könnyebbé téve az itteni tűzpárbajokat, ami az első részben hihetetlen kihívó és kissé talán túl realisztikus is volt. Azért itt sem kell GTA szintű árkád lövöldözésre számitani. Egy jól irányzott sorozat vagy véletlen fejlövés (van ilyen sajnos) és máris alulról szagoljuk a jól ismert virágot. A fegyverek tekintetében ismét változatos a felhozatal: leginkább a szokásos Mafia felszerelés (pisztoly, Tommy Gun) lesz nálunk, de ezen kívül shotgun, illetve egy rakás II. világháborús stukker is helyet kapott (M40, MG42!, Grease Gun, M1 Garand, stb..). Kis eltérés: míg az első részben korlátozott mennyiségű fegyver lehetett nálunk, itt az összes nálunk lehet egyszerre, ami nekem annyira nem jött be. Korábban izgalmas volt, mert döntenünk kellett, hogy a shotgunt vagy a Tommy Gunt visszük magunkkal, mert mindkettő nem fért el nálunk, most meg egyszemélyes hadsereg vagyunk.

A TPS rész másik újítása az ökölharc. Egyszerű, mégis szórakoztató: igazából kis ütés, nagy ütés, védekezés. Ennyi a lényege. Ha pár ütés után megszédül az ellenfelünk, akkor lehetőség van különböző finisher move-ok (gyk. fatality) bevitelére, ami abszolút nem nehéz, de látványos.

Az autós részek is kifogástalanra sikeredtek. GTA-szintű típusdömpingre ne számítsatok, de nagyjából 15-20 autó áll majd rendelkezésetekre. Teljesítménybeli különbségek annyira nem szembetűnőek, csúcskategóriás autók a játék második felében lesznek csak, annyit elárulok. Az autók irányítása tökéletesnek mondható, hál'Istennek búcsút mondhatunk az első rész 20-30 km/ó-val való csoszogásától, és alapsebességünk jóval 60 km/ó felett lesz. Sajnos azonban az ablakon való tüzelésről le kell tennünk, maximum Joe fogja szórni az ólmot, amíg mi vezetünk. Az autók törése valami fantasztikusan részletes: elég egy kis koccanás, máris pattogzik le a festék, a hóban-sárban koszolódik a járgányunk, deformálódnak a motorháztetők, dísztárcsák esnek le a kerékről, fényszórók törnek be.. elképesztő. Az autólopás az előző részhez képest komplexebb. Menet közben még egyszerű a dolog: tulaj ki, babinéni cshő'. Parkoló autónál választhatunk: betörjük az üveget vagy feltörjük a zárat. Ha nyugis a helyzet, én ajánlom az utóbbit, kedves kis minijátékban lesz részünk.

A városról írnék még pár sort. Lost Heaven-től nem messze található jelenlegi városunk, Empire Bay. Méretét nagyjából Lost Heaven 2/3-ának tippelem, ráadásul vidéki rész sincs. Ettől függetlenül piszokmód kidolgozott a város. Szintén egy élő, lélegző közösség él itt: emberek igyekeznek munkába, nők nézegetik a cipőket a kirakatban, leveleket dobnak a postaládába, csövesek énekelnek a parkokban, frenetikusan jó! A San Andreas-hoz hasonlóan itt is vannak különböző éttermek, ruhaboltok, fegyverárusok, akikhez betérhetünk különböző cuccokat venni. A pénz az első résszel ellentétben megjelenik, és eléggé fontos tényező a játék során. Ebből tudunk fegyvereket, ruhákat venni, ami azon túl, hogy sárga kabrióban, sárga inggel és napszemüveggel utazni király érzés, hasznos is, mivel a rendőrök egyik legjobb lerázási módszere a ruhacsere.

A körözési rendszer is átalakult kissé. Mostmár nem annyira szigorúak a sünök, mint ezelőtt: a piros lámpán már nyugodtan áthajthatunk és száguldozni is merészebben lehet. Sőt, ha le is akarnak tartóztatni, mert mondjuk egy öltönyös mukit felrúgtunk az utcán, még mindig lehet a korrupció felé nyúlni: lefizethetjük a zsarukat és ennyi volt, aviszon'látásra. Ha ez nem jönne össze, akkor sincs túl nagy gond, gyors autóval nagyjából 1 perc alatt lerázhatóak a zsaruk. Kisebb gond akkor van, ha megjegyzik a rendszámtáblát, vagy a külsőnket. Utóbbi esetben jöhet a ruhaboltos akció, amúgy pedig a szerelőműhely a megoldás, ahol cserélhetünk színt, felnit, rendszámtáblát az autónkon, vagy akár tuningolhatjuk is azt.

Érdemes megjegyezni még a játékban a gyűjthető dolgokat és a zenét. Ez előbbiek a küldetések során begyűjthető eredeti, vintage Playboy magazinok, illetve a küldetésen kívül, a város pontjain elrejtett körözési plakátok (á lá titkos csomagok a GTA-ban). A zenéről annyit, hogy az első részben a csehek megszerettették velem az 1920-30-as évek szalonzenéjét, a második részben pedig a rockabillyt. Buddy Holly, Ritchie Valens, nyugodjatok békében, basszus. Lényegre visszatérve, 3 rádióállomás közül választhatunk: Empire Central (alap rádió, slágerekkel), Empire Classic (oldies zenék, köztük a Mafia egyik klasszikus Django Reinhardt darabjával), illetve Delta Radio (jazz, rockabilly, vadabb stílusok rádiója). Hatalmas poén, hogy alkalmanként érdekes híreket, hirdetéseket hallhatunk a rádióban. Például a II. világháború állásáról, arról, hogy az amerikai bankok úgynevezett hitelkártyát fognak bevezetni, vagy olyan csodákat reklámoznak, mint a színes televízió. A hangulatot tovább fokozza, amikor saját ténykedéseinkről (robbantások, tűzharcok) hallhatunk a hírekben.

Ezek után szerintem szinte felesleges a grafikát ecsetelnem. Aki mindezek után a grafika miatt nem játszana a játékkal, az .. mindegy. A grafika mellesleg csodálatos, szemkápráztató és RÉSZ-LE-TES. Beszarás, hogy Joe nyakán ki lehet venni a borotválkozás okozta sebeket, vágásokat.. Hihetetlen. Mikor játék közben dícsértem a grafikát, hogy ez a játéktörténelem leggyönyörűbb eső-effektje és $a$ közölte hogy ez low grafikai beállításon van, akkor eldobtam az agyamat. Nincs rá jobb szó: tökéletes.

A játék 5-ből 5 pontot kap. Úgy gondolom, méltó folytatása ez a Mafiának, habár überelni azt nem fogja, de közel egy szinten állnak. Kötelező minden Mafia fannak, már csak a történet és az előző részre történő utalás(ok) miatt is. Micsoda, mit mondasz? GTA IV? Persze barátom, hehe.. persze.. A Mafia mindig verte, veri és verni is fogja a GTA sorozatot, tetszik vagy sem :)

Hatalmas ziccert hagytak ki azonban, amikor a Free Ride és Free Ride Extreme módokat nem pakolták hozzá az alapjátékhoz. Mentségükre szóljon, hogy DLC formájában megjelent hasonló. Az eddig megjelent DLC-kről hamarosan írok még egy cikket.

-----------------------------
Játék Info
Fejlesztő: 2K Czech
Kiadó: 2K Games
Év: 2010
-----------------------------
Hivatalos honlap:
http://www.mafia2game.com 

 

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://rockerlalee.blog.hu/api/trackback/id/tr712313396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dark White · http://darkwhite.blog.hu/ 2010.09.22. 14:26:32

Jó játéknak tűnik!
"És legalább nem úgy van vége mint a Maffiózóknak hogy a mondat közepén egyszer csak..."

Sajtos001 · http://sajt-games.blog.hu/ 2010.09.22. 18:50:18

És Lalee a játék zenéiről mi a véleményed? Mármint amik a rádióban szólnak :-)

HuNtEr 2010.09.22. 19:43:43

Jó cikk lett, és a játék is jó, ki kéne valamikor próbálni. :) És lol, most vettem észre, hogy a dezodor, amit használok, a Mafia borítója van rajta :D

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.09.22. 19:50:03

@Sajtos001:
" Az első részben a csehek megszerettették velem az 1920-30-as évek szalonzenéjét, a második részben pedig a rockabillyt. "

A zenéket persze megszereztem külön is, legtöbbje király dal..

haveeer 2010.09.23. 15:31:34

Teljes mértékben egyet értek veled.Méltó folytatás de nem übereli...

Sajtos001 · http://sajt-games.blog.hu/ 2010.09.23. 18:51:57

Olvastam Lalee. És bocs mert rosszul fogalmaztam :D igazából az érdekelt volna, hogy jobb hatással volt rád mint a tuc-tuc zene? Ezek szerint igen :D

Dj.Pk 2010.09.23. 19:30:52

Én nem nagyon jutok mostanában a játékhoz, de mikor lehet a rádiót hallgatom abban is:)

Grizliee 2010.09.24. 15:59:30

Szerintem sem múlja felül az első rész élményét, viszont megadja azt a hangulatot amit kell. Főleg ezekkel a zenékkel

Crash 2010.10.16. 21:41:44

Remek cikk, max grafika egyébként 2 videókártyát igényel :) (bár ez inkább marketing)

Viszont "A Mafia mindig verte, veri és verni is fogja a GTA sorozatot"
Perszepersze, az alma meg finomabb, mint a körte..
Pláne, hogy (feltételezem) nem élted bele magad a sztorijába, meg szimplán nem tetszett a modern város és az élethűség, de könyörgöm, ez egy erős szubjektív felfogás, kinek mi a színesebb.

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.10.16. 22:00:34

@Crash:
Szubjektív, de van valóságalapja :)
A GTA 3 és a Vice City kiváló játékok, egyediek, oda-vissza ismerem a történetét, az összes apró utalást, stb.. és mindezek tudatában mondom azt, hogy a Mafia első része jobb ezeknél (még a San Andreasnál is). Alapjában véve ugyanaz a műfaja mindkét játéknak, de mégis mintha teljesen különböznének. A Mafia mintha az értelmiség GTA-ja lenne: komolyabb, elgondolkodtatóbb, reálisabb. Például egy GTA-ban sem figyeltem a sztorit kimeredt szemekkel és fogtam a fejem a hatalmas csavaroknál, a Mafia pedig egyszerűen letaglózott - mind az első, mind a második része. Szubjektív, de ezzel nem vagyok egyedül :)

Amúgy meg a körte a világ legfinomabb gyümölcse :P blőő :D

Crash 2010.10.17. 18:45:46

@-=RockerLaLee=-:
jajj most látom, hogy elfelejtettem odaírni, hogy a GtaIV-re értettem a szöveget :)
Vice Cityre ma már nem mondanék ilyet, hogy élethűség meg modern város :D:D
És a sztorija sem az erőssége: "Hö, hol a pénzem? - Nem Sonny, nincs még meg a pénzed."
Egyébként nagy kedvenc volt nekem is a Mafia, az nem kétséges.

atiscool 2010.10.22. 19:41:34

hehe szerintem a GTA sorozat a legjobb XD ... bár ezt mondom én aki még nem játszott a maffiával de alapból nemigazán jön be mert nemvalami új korba játszódik. GTA viszont gengszteres meg hasonlók és az nekem jobban bejön

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.10.22. 19:50:10

@atiscool:
:D A Mafia az tán nem gengszteres? Az egész arról szól, az IGAZI gengszterekről. A sittes amcsi (GTA 3, Vice City), gettónéger (San Andreas) és az ukrán menekült (GTA IV) mind-mind ilyen megjátszott valamik.

Az tény, hogy nem modern korban játszódik, de épp ez a röhej, hogy egy nem túl népszerű környezettel készült játék mennyire odaver a GTA-k modernségének.

Dr.Feco' 2010.11.03. 00:32:56

Megjátszott valamik? :O Kifejtenéd bővebben, mert nem értem, hogy mit akarsz ezzel mondani.(Vagy inkább írni)

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.11.03. 10:05:54

@Dr.Feco':
Arra értettem, hogy a klasszikus bandázás (banda = gang, bandatag = gangster) a 20-as, 30-as években volt, mégpedig a Mafia által bemutatott módon. Öltönyök, kifinomult stílus, úriemberi modor, stb.. A GTA 3 és a Vice City.. talán közelebb áll ehhez egy kicsivel (gondoljunk csak a GTA 3-as Leone családra, vagy magára Sonny Forellire a Vice Cityből), de amit a San Andreasban és a GTA IV-ben csinálnak az minden csak nem gengszterkedés. San Andreas, ne vicceljünk, a fejkendős, drogos gettónégerek meg a rap mind-mind a megjátszás részei. Igazából koszos munkanélküli senkik mind, de úgy tesznek meg úgy viselkednek, mintha igazi nagymenők lennének, maffiózók, de ez inkább röhejes, mintsem tiszteletre méltó (ez amúgy sajnos a való életben is így van). A GTA IV-ről: ugyanez a helyzet, csak itt egy ukrán menekültről szól minden. Az ukránoknak is annyi közük van a klasszikus (!) maffiához, mint nekem a biológiához.

Dr.Feco' 2010.11.03. 14:32:38

@-=RockerLaLee=-: Így már értem. Én mindig is nagy GTA fanatikus voltam, és leszek is, igaz a 4 még nem jött össze, így hát nem tudok róla írni, de amit a "gettónégerekről" írtál azzal egyetértek.(Azokon a részeken én is jót mosolyogtam, amikor azon veszekedtek, hogy ki az igazi gengszter.)

DVA 2010.11.04. 12:22:37

A GTA4 az egy szar.

Crash 2010.11.05. 20:55:26

@-=RockerLaLee=-:
na akkor megint megszólalok, mert leszűrödött, mennyire ráhibáztam :)
Nagyon nem ismered a gtaiv-et, ott, hogy háborús menekült, megáll a tudomány..
GTA San Andreas-hoz abszolút igazat adok, az valóban egy "mese", története sincs, csak annyi, hogy megdeglett az anyja, ezért bejött, aztán onnantól a bandákról szól minden. Vice City -t legalább a Sebhelyesarcúról mintázták, ezért - bár azt is életidegenebb formában - jobb, valahogy szerethetőbb. Gta3-ra is teljesen igaz, amit mondtál, az viszont más műfaj, a gta1-et adja elő egy új életben, akkor nem ez volt a cél.

Most jöjjön a vita:
Mivel nem követted végig a játékot, párbeszédeket, fővonalat, valószínű nem tudod, de Niko, aki egy háborús összeesküvés túlélője, (egy árulás miatt barátai haltak meg, rajta kívül 2-en élték túl, valamelyikük az áruló, Niko megtudta, hogy az egyik Liberty Cityben tartózkodik) elborult agy, mindenét elvesztett.
Roman közben LC-ben nyakig ül a szarban, illegális tartozásai vannak gengsztercsaládoknak, megszállott szerencsejátékfüggő, és egy taxicég tulajdonosa, már kicsúszik minden a keze közül, ezért csábítja el hülyeségeivel a kuzint, hogy "living the American Dream" -et élvezik, mert szüksége van egy céltudatos, Niko-féle emberre segítségül. Szóval Niko ezért, meg az áruló felkutatása miatt jön be.

úúristen, de hosszú lesz :P
röviden:

Niko viszont nem tűri, hogy a Roman-t folyton fenyegetik, megverik, meg a barátnőjét molesztálják, így a dolgok egyre jobban elfajulnak,, eleinte csak "törlesztésként" dolgozik Niko ennek-annak, de pl fordulópont, mikor a Roman-ékat cseszegető Vlad (család kis stílű gazembere) túlfeszíti a húrt, és Niko üldözőbe veszi és kinyírja, innentől ugye célpontok is, lényeg, hogy az egész "to survive" formában működik, semmi köze ahhoz, hogy Niko maffiát játszana, vagy keménykedne. Az más, hogy később - most nem spoilerezek - Niko munkát vállal, hogy cserébe segítsenek felkutatni az embert, akit keres, persze nem a bosszúról szól az egész, ez is csak egy szál, + történelmi afférja van az oroszokkal is, akik "megtalálták" és ami katasztrófaként végződik, leégetik a otthonunkat és a taxiállomást.
Majd korruptak is vannak, akiknek kényszerülünk elintézni 1-2 dolgot, aztán dolgozunk maffiáknak is, kell a pénz, és igen, Niko profi, el tudja intézni a komoly ügyeket, szóval ezek után kompromisszumot is lehet kötni, cserébe.
Röviden és tömören, az egész egy folyamatos, filmszerű fordulatos sztori, csak úgy kezdeném írni, akkor több oldalas regényt írnék, már így is hosszú ez a hsz.

Ne a wikipédiáról, vagy gagyi magyar végigjátszásleírásból következtess, mert azok ugyanazt a sablont adják elő, így a Mafiát is ki lehetne teríteni.
Tommy belekeveredett, majd a másik család a fejét akarja így be is épül a családba, nekik intézi el a küldetéseket, de nem rendesen, + magánakcióba kezd, főnök berág, ő elmenekül.

Gondolom nem győztelek meg, de talán kicsit összetettebben gondolsz így rá, nem csak úgy, hogy ukránok nem maffiák. Senki se mondta.

Crash 2010.11.05. 21:00:22

Látom sok helyen nem túl értelmes, amit írtam :P Igyekeztem nem belebonyolítani a részletekbe.

-=RockerLaLee=- · http://rockerlalee.blog.hu 2010.11.06. 00:53:29

@Crash:
Nem mondtam Niko-ra hogy háborús menekült, csak simán egy koszos ukrán bevándorlóra gondolok, mikor eszembe jut. A GTA IV-ről sem végigjátszást, sem wikipedia-t nem olvastam, sőt a gépemen sosem volt fenn (és nem is lesz).

A GTA IV történetét dióhéjban már ismerem, hála neked, köszönöm :) De ahogy olvasom, nem sokban tér el az előző GTA részek sztorijától. Itt is ugyanaz az a séma. Jogos, hogy a Mafia 1-2-ben is ez a séma, de ott (nekem legalábbis) könnyebb azonosulni a főhősökkel. Egy iszákos tréningruhás ukrán háborús veterán valahogy nem az én világom. Ez szubjektív, mint minden más a blogon.

Filmnek, az írásod alapján, egész jó lenne ez a GTA IV, de Claude Speed, Tommy Vercetti és CJ után negyedszer is előjönni ezzel a kis senkiből a város királya lesz dologgal szerintem már lejárt lemez :(

Crash 2010.11.07. 00:58:35

@-=RockerLaLee=-:
Niko nem lesz a város királya, épp ezaz :D
Szerintem azért készült hozzá a 2 kiegészítő is, pont az ilyen lazább játékosoknak, akik ezt szeretik, hogy legyenek minél jobb fegyverek meg kocsik, és királynak érezhetik magukat (kockák:P). Niko története ennek ellentétje, egyébként tudom mit vársz ebből a szempontból, én is ismerem ezt az érzést, amikor szó szerint felnézhetünk a főhősre, mert a karaktere és körülményei sokkal komplexebben tárulnak fel, vagy egyszerűen elvarázsolnak :) Ez egyébként független, ugyanez lehet sorozattal/filmmel, vagy zenével, könyvvel is.
Az igaz, hogy mint gta-nak, ennek is meg vannak a maga hülyeségei, pl egyes küldetések néha túl fantáziadúsak a körítéshez képest, hogy enyhén fogalmazzak, de ezekkel együtt még el lehet fogadni szerintem. Egyébként CJ és Niko személyiségben annyi hasonlóság van, mint a bőrszínükben :) Cj az olyan, mint egy állat, akit nem szabad agyonhízlalni, megtanítjuk karatézni a gym-ben, és elvisszük dolgozni, amiben egy repülőből átugrik egy másikra, aminek kinyitja az ajtaját és elviszi a főnöknek egy kis cash-ért.
Niko szerethető egyéniség ám, de külön kell tudni választani a mellékes dolgokat a főszáltól. Ezt úgy képzeld el, hogy a Mafiában is mindig lehet Lucas Bertone-nál majomkodni, hogy még akkor is kellhet egy csinos csúcsjárgány, amikor Paule-t agyonlőtték és útban lennénk Sam-hez.
Niko története az elejétől a végéig képes "lesokkolni", hatalmas változás az előbbi gtak-tól, mindig van egy történeti cél, amibe beleéljük magunkat, és teljesen átérezzük Niko állapotát, amikor indulatból kergetünk valakit, vagy feszültséget érez, vagy amikor elértük a történet mélypontját, hozzá kell tennem hogy a zene és a szinkron is zseniális. A végén is, nem nevezném Happy End-nek, inkább "művészi" és elgondolkodtatónak.
Ránézésre a játék úgy tűnhet, mint egy zsúfolt amerikai ai-tömegben játszanánk a rush-oló pingvint, nos, ez teljes félreértelmezés ;)

(spoiler)Mondok csak 1 db példát. Amikor az orosz Dimitri, aki elején rokonszenves szereplő, Faustin (kezdeti Mafia fej) régi barátja és társa. Faustinnak dolgozunk, akin látszik, hogy egyre kevésbé van a feje a helyén, Dimitrit megismerjük, segít a küldetésenél, mesél, hogy Fauustin nem mindig volt ilyen, egyre többet hibázik stb, aztán egyszer Dimitri elhív beszélni, hogy Faustin minket is meggyanusított és likvidálni akar (aminek bekövetkezése látszólag csak idő kérdése volt), nagy kockázat, de vagy ő, vagy mi helyzet áll elő. Pesrze mikor azt hinnénk túl vagyunk egy nehéz részen (sikerült eltenni Faustint láb alól, Dimitri belső segítségével) kiderül, hogy Dimitri alaposan átb*sz minket, ez hátsó szándéka volt, hogy velünk végezze el ezt a munkát, mert az utáni találkozáskor (hátrahagyott pénz megosztása néven) oldalán régi ismerősünkkel, (aki lopással vádol) és sok gyilkost ránk uszítva tőrbe csal egy nagy garázsban. Fucking Dimitri, itt még csak beindulnak a dolgok, de már itt is együtt érzünk Nikoval. Később Roman barátnője 2. telefonál elkeseredetten, hogy Romant elrabolták, mostmár biztos, kapunk egy helyszínt is (valakik látták arra cipelni azt hiszem) Nikoval persze pattanunk is, hogy indulunk, útközben kapunk egy képes üzenetet Dimitritől is, amiben Roman van megkötözve kissé torzult fejjel.
Ki kell szabadítani Romant, a túszt, már belopóztunk, és fedezékből fedezékbe futva lövöldözünk, ahogy közben Niko rekedten ordítja a magáét, teljesen átjön az egész, a düh, a feszültség, ami inspirál, hogy hajtsunk, és teljesen benne vagyunk a játékban, hihetetlen, hidd el :) Ugyanígy átérezzük a nyomasztó, lehangoló részeket is. Szóval nagyon durvát alkottak ebből a szempontból a készítők, amit előző részekből következtetve nem néztem volna ki, és egy esélyt szerintem ő is megérdemel :) Niko hangját lájkolom, azt is akkor lehet nagyon megszeretni, mikor rádöbben az ember, hogy a "színész" mennyire zseniális, teljes átérzés, teljes beleélés, mintha csak ő bújkálna Niko bőrében.

Na, valószínű tovább nem ecsetelem az álláspontomat, gondolom az már lejött nálad, hogy nekem büszke darab.
"iszákos tréningruhás ukrán háborús veterán"
hehe, egyszer hallanod kéne, amikor egy jelenetnél szomorúan mesél Niko háborús múltjáról. :)

Ileyna Faustin: He did not used to be like this. When we were young, at home, he was beautiful. He was happy. He made me happy. But then something changed. Years ago. I never quite knew what it was. So many years I wondered what it was, or what was wrong with me that I did not see it in him, or I changed him.

Niko Bellic: Life is complicated. I... I never thought I'd live like this.

Ileyna Faustin: No?

Niko Bellic: When the war came, I did bad things, but after the war I thought nothing of doing bad things. I killed people, smuggled people, sold people.

Ileyna Faustin: And you don't worry about your soul?

Niko Bellic: After you walk into a village and you see 50 children, all sitting neatly in a row, against a church wall, each with their throats cut and their hands chopped off, you realize that the creature that could do this, doesn't have a soul.

fe.misi 2010.11.07. 13:40:28

@-=RockerLaLee=-: az elso resz jo kis jazz zeneit le lehet jatszani a zenegepben,ez nagyon tetszett,kis easter egg,nagyon jo wolt az 1. resz zeneje nekem a kedvenc jatekom a mafia CoLH

Deathwing 2010.11.07. 16:26:30

Most játszottam ki. Hatalmas játék volt, kivéve a vége. Elég rövid volt annak ellenére, hogy öltem falconet a végén és néztem, hogy "dejó még van 40% a játékból" erre vége lett.
ÉS egyetértek, olyan lezáratlannak tűnik.

rhinohun 2011.05.05. 06:23:19

Amúgy a GTA széria szerintem sokkal de sokkal jobb!
És hiába mondják hogy a GTA IV szar nekem tetszett és nem csak a grafika miatt hanem amiatt hogy nagyon változatosak a küldetések.
Amúgy mindkettőt kijátszottam és mellesleg a Mafia II-nek még a vége sem tetszett nem úgy mint a GTA-nál.
süti beállítások módosítása