Az új rovatot két részre osztom, így 2 új rovat lesz. Az egyiknek még nem találtam ki jól hangzó nevet, a másik viszont a Mesterkurzus lesz.
Ebben olvashatjátok a véleményem a játékbemutatókról, pontosabban arról, hogy hogyan készül egy-egy ilyen bemutató, én hogyan szoktam csinálni és, hogy szerintem mik számítanak az ilyen videóknál. Ha gondoljátok felfoghatjátok egyfajta tutorialnak is. Több részes lesz, egyelőre az első részt olvashatjátok, ami inkább elméleti dolog, mintsem gyakorlati..
Figyelem: az alant olvasható írás tartalma szubjektív, saját véleményemet fejezi ki, így részrehajlás, elfogultság is lehet benne!
Mielőtt belevágnátok az egész videózásba, érdemes előtte átgondolni, mit is szeretnétek, mi a célotok a videózással?
- mások szórakoztatása (pl. Rossz PC Játékok Sorozat)
- tájékoztató jelleg (új játékok, demók, bétaverziók) (pl. Maximum Games) - kritikák
- magatok szórakoztatása, hobbi (pl. jómagam)
- alibi: csinálok videókat, mert híres akarok lenni, mint freddyD
Aki itt az utolsót választaná, az szerintem hozzá se kezdjen. Sajnos ez a játékvideós 'szakma' olyan fajta, hogy tényleg csak a legjobbak lesznek híresek, és még közülük is csak 1-2-nek adatik meg az a lehetőség, hogy profitáljon belőle. Ez is legjobb esetben évek alatt történik meg, úgyhogy szerintem nem érdemes erre alapozni egy videós karriert. Legalábbis nem a legelején.
Aki - hozzám hasonlóan - nem elsősorban a közönség miatt csinál videókat, hanem mert egyszerűen ez a hobbija, ezt szereti csinálni, szóljon, mert még nem találkoztam ilyennel. Nem mondom azt, hogy, amit én csinálok követendő példa, inkább óva intelek titeket ettől. :)
A két legáltalánosabb cél a szórakoztatás és az informálás, és ez osztja 2 fő csoportra a játékvideókat: játékbemutatókra és kritikákra.
Lássunk egy rövid összefoglalót a játékbemutató és a kritika pro-kontráiról:
Játékbemutatók:
Cél: Jó vagy rossz játékok viszonylag részletes bemutatása, szubjektív véleménykifejtéssel, egyedi jelenetekkel, szórakoztató formában.
- Pro:
- Egyedi videók, egyedi tartalommal
- Szórakoztató kommentár, jelenetek
- Nem igényel különösebb ismeretet a játékvilágon belül
- Részletes, sokszor magával ragadóbb videók
- A lazább, kötetlenebb szerkezet miatt nagyobb szabadság a kreativitásnak
- Kontra:
- Kevésbé tájékoztató jellegűek
- Nem formális jellege miatt "komolyabb" közönség nem biztos, hogy értékeli
- Időigényesebb, több odafigyelést kíván a szerkesztés
Kritikák:
Cél: Főként jó játékok elemzése, áttekintése, legtöbbször objektív szempontból, adott szempontok szerint.
- Pro:
- Remek promóciós videók, kedvet csinálhat a játékhoz
- Formális mivolta miatt 'komolyabb' közönség is értékeli (pl. újságok)
- Kevesebb időt és odafigyelést kíván a szerkesztés (kivétel a kommentár)
- Kontra:
- Kevés egyénileg felvett jelenet, legtöbbször gameplay és trailer videókat tartalmaz
- Középhaladó-haladó szintű ismereteket igényel a játékvilágon belül (szakszavak, játék fejlesztésének háttere, stb..)
- Az általában kötött szerkezet miatt kevesebb mozgástér a szerkesztőnek
Én mindenképp a játékbemutatókat pártolom, mivel szerintem érdekesebb, színesebb, egyedibb és szórakoztatóbb videók, mint a kritikák, amik játékszakmai szempontból általában 'profibbak', de az egészet a kommentár viszi el a hátán, és kevésbé a jelenetek.
Ez ne rettentsen el senkit, aki jobban kedveli - és úgy érzi, hogy jobban értene - a kritikákhoz, hajrá!
Folytatás hamarosan...
Utolsó kommentek